سردیس شهید آوینی در بندرعباس رونمایی شد

بندرعباس- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی روز پنجشنبه از سردیس «شهید مرتضی آوینی» در تالار شهید آوینی بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان برگزار شد، رییس حوزه هنری انقلاب هرمزگان ضمن بر شمردن شاخصه های هنر متعهد از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهید سید مرتضی آوینی را به عنوان الگو و نماد این هنر دانست.
وی ادامه داد: نخستین جلوه  متعهد و مبارزه با فقر و استضعاف پس از انقلاب در اثر شهید آوینی پیرامون محرومیت منطقه بشاگرد، متجلی است.
رییس حوزه هنری هرمزگان با اشاره با انعکاس سلحشوری مردم هرمزگان طی سالهای دفاع مقدس در قسمت هایی از مجموعه روایت فتح، این مراسم را فرصت تجدید عهد دوباره هنرمندان و مسوولان فرهنگی استان با راه و اهداف متعالی انقلاب اسلامی و مبانی هنر انقلاب دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز ضمن تاکید بر باز شناخت شهید آوینی در هر زمان و برهه گفت: آوینی یک نویسنده، فیلمساز، پژوهشگر و متفکر برجسته بود و اگر چه وی بیشتر به عنوان فیلم ساز و روایتگر دفاع مقدس معرفی شده است اما جا دارد سایر ابعاد شخصیتی و فرهنگی ایشان مورد بررسی قرار گیرد.
اسمعیل جهانگیری، همگرایی و همراهی کنونی مسوولان نهادهای فرهنگی استان را فرصتی مغتنم نقش آفرینی فعال هنرمندان استان در صحنه های مختلف پیش روی انقلاب اسلامی دانست.
بازدید از نمایشگاه  پوستر هنر انقلاب و اجرای  آهنگ های حماسی توسط مجید کمالی از هنرمندان استان از برنامه های دیگر این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha