۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84716106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی بیان به سبک فرانسوی؛ منتقد "مارین لو پن" روی زمین کشیده شد

تهران- ایرنا- انتشار گسترده فیلم زنی که قصد داشت به سیاست‌های "مارین لو پن" نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انتقاد کند اما با واکنش تند ماموران امنیتی مواجه شده و چندین متر روی زمین کشیده شد، به سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور بازتاب یافت و موجی از انتقادها را به همراه داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این زن که گفته می شود از فعالان محیط زیستی است در یک کنفرانس خبری بین‌المللی لو پن از میان خبرنگاران برخاست و بنری به شکل قلب بر دستانش گرفت که حاوی تصاویر این نامزد انتخابات و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بود؛ تصویری که نزدیکی سیاست‌های این دو چهره را یادآوری می‌کند.

این زن به سرعت توسط نیروهای امنیتی مستقر در محل دستگیر و به خارج از محل نشست خبری منتقل شد؛ اما نحوه انتقال وی به شکلی که ۲ تَن از ماموران دست و پای وی را گرفته و روی زمین می‌کشیدند، به چالشی دیگر برای کمپین انتخاباتی لو پن تبدیل شده است.
 

آزادی بیان به سبک فرانسوی؛ متنقد "مارین لو پن" روی زمین کشیده شد


این نامزد پوپولیست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه مدعی است که چیزی ندیده و مسئول تکنیک پلیس برای برخورد با این فرد نیست اما وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است که یکی از ۲ نفری که این زن را به خارج از سالن کنفرانس روی زمین می‌کشید، متعلق به نیروهای امنیتی خصوصی لو پن است.

این تصاویر که توسط چندین رسانه فیلم‌برداری شده است، خشم بسیاری از رای‌دهندگان فرانسوی و به ویژه حزب سبز این کشور را برانگیخته است.

انتقادات به نحوه تعامل این نامزد انتخابات فرانسه به حوزه رسانه‌ها نیز کشیده شده است و خبرنگاران فرانسوی مدعی هستند که وی در جلسات خود منتقدان را راه نمی‌دهد؛ موضوعی که روز گذشته لو پن آن را ناشی از محدودیت فضا دانست.

به گزارش ایرنا، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد و امانوئل مکرون رئیس جمهور فعلی با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و مارین لو پن نامزد حزب استگرای "مجمع ملی" با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند.

نتایج منتشرشده یک نظرسنجی نشان می‌دهد که امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور که ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برگزار می‌شود، با کسب ۵۳ درصد آرای پیروز این انتخابات خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha