۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84716181
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۱۸ درصدی کرونا در گیلان؛ پروتکل‌ها با اهتمام بیشتر رعایت شود

رشت- ایرنا - اگرچه آمارها نشان می‌دهند بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در گیلان طی روزهای اخیر کاهش ۱۸ درصدی را نسبت به بیشترین میزان خود در سال جاری ثبت کرد، اما کارشناسان بهداشتی همچنان بر تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا قطع زنجیره انتقال ویروس تاکید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرونا در استان گیلان که بعد از گذشت موج ششم و با کاهش آمار مبتلایان، بار دیگر در نوروز امسال تقریبا از ششم ماه جاری جان دوباره گرفته بود بعد از گذشت ۲ هفته طی روزهای اخیر روند کاهشی را طی می‌کند.

آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان که از تاریخ ششم ماه جاری با روند افزایشی روبه رو بود و تا یکشنبه گذشته با ثبت بستری ۲۳۴ نفر به بیشترین میزان خود در سال جاری رسید، طی روزهای اخیر با کاهش حدود ۱۸ درصد، به زیر ۲۰۰ نفر بستری کاهش یافت.

بر اساس آمار امروز "پنجشنبه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان طی چهار روز اخیر آمارها کاهشی است، هم‌اکنون ۱۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند ضمن اینکه ۴۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال نیز ۳۵ نفر است.

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شهرستان سیاهکل، لاهیجان و ماسال در گیلان از جمعه گذشته در رنگ بندی نارنجی قرار گرفتند این درحالیست که هفته ماقبل آن تمام شهرستان‌های استان زرد شده بودند.

هم اکنون شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، املش، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه‌سرا، تالش، لنگرود و فومن در نقشه کرونایی گیلان زرد هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: تداوم روند کاهش بیماران بستری مبتلا به کرونا و حتی مبتلایان به کرونا منوط به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی است.

دکتر فردین مهرابیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنابراین توصیه همیشگی ما به همه مردم این است که نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود دُزهای اول، دوم و سوم اقدام کنند.

وی افزود: توصیه دیگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده وسایل حفاظت فردی شامل ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تجمعات و اجتناب از عادی انگاری بیماری است این موارد مهم همچنان باید مراعات شود.

تاکنون پنج میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۳ دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شد، واکسیناسیون دُز اول و دوم برای گروه سنی بالای پنج سال و دُز سوم برای ۱۸ سال به بالا در این استان در حال انجام است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha