دارایی‌های سرمایه‌ای قم ۵۳ درصد رشد کرد

قم - ایرنا - معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری هشت هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است، که نسبت به سال گذشته ۵۲.۶ درصد افزایش دارد.

نعمت‌الله امانی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: سهم استان از کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور ۱.۲ درصد می‌باشد.

وی اعتبارات هزینه‌ای امسال قم را نیز چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: نسبت به سال قبل، ۲۶ درصد رشد پیدا کرده، و سهم استان از کل اعتبارات هزینه‌ای کشور هم ۱.۴ درصد است.

 امانی مجموع کل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور را ۲۲ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: حدود نیمی از این اعتبار به صورت مساوی بین همه استان‌ها تقسیم شده، و بقیه نیز بر اساس شاخص جمعیت و بیکاری اختصاص یافته، که سهم قم چهارهزار و ۷۰ میلیارد ریال است.

وی در خصوص چگونگی استفاده از این تسهیلات خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بابت توسعه سرمایه‌گذاری و ۹ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال نیز برای صندوق ملی مسکن است.

وی یادآور شد: در قانون بودجه امسال مانند سال قبل، برای محرومیت‌زدایی از ۳۱ شهرستان کشور، اعتباری پیش‌بینی شده، که قم نیز یکی از این شهرستان هاست و هزار میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha