۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84716311
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۱۲۷ تن کالای اساسی در جغتای خراسان رضوی توزیع شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
کد خبر: 84716311
۱۲۷ تن کالای اساسی در جغتای خراسان رضوی توزیع شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: ۱۲۷ تن کالای اساسی تنظیم بازار طی دو ماه گذشته در این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی توزیع شده است.

محمد جواد ایزدیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاهای اساسی شامل برنج، گوشت گوساله، مرغ منجمد و شکر بوده است که  با نرخ مصوب دولتی جذب و توزیع شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در قالب طرح ضیافت طی ماه مبارک رمضان، محموله ۷۶ تن دیگری از کالاهای  اساسی همچون برنج، مرغ منجمد، شکر  و گوشت منجمد برای شهرستان جذب شده است که  بر اساس آمار خانوار و جمعیت شهری، روستایی و اصناف توسط مباشران در روزهای آتی توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای با اشاره به اینکه کالاهای اساسی به اندازه کافی در شهرستان تامین شده است، گفت: هدف اصلی دولت سیزدهم در بحث تنظیم بازار، جلوگیری از نوسانات و تاکید بر توزیع به موقع و مناسب اقلام اساسی و تعادل‌بخشی در بازار است.

ایزدیان افزود: وظیفه تامین و نظارت اقلام اساسی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است که در شهرستان جغتای نیز کالاهای اساسی با اولویت روستاهای محروم با نظارت جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی خراسان رضوی در زمینه تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی از قبیل گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha