۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84716504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان هرگونه تهدید علیه دارایی‌های هسته‌ای خود را رد کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی ارتش پاکستان با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای ارائه پایگاه نظامی در این کشور به آمریکا وجود ندارد، گفت: دارایی‌های اتمی پاکستان در امنیت بالایی قرار دارد و هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، اظهارات سرلشکر «بابر افتخار» به عنوان سخنگوی نیروهای مسلح پاکستان همزمان با تحولات سیاسی اخیر در این کشور، برکناری نخست وزیر وقت، تشکیل دولت جدید و همچنین بحث‌های مرتبط با توطئه خارجی برای براندازی دولت عمران‌خان در پاکستان عنوان می‌شود.

سخنگوی ارتش پاکستان روز پنجشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در شهر راولپندی انتشار مطالب کذب و منفی علیه تشکیلات نظامی این کشور مبنی بر دست داشتن در تحولات سیاسی را به شدت محکوم کرد و افزود: ارتش پاکستان هیچ تمایلی برای ورود به مسائل سیاسی ندارد و احزاب نباید نهادهای امنیتی را وارد بازی‌های سیاسی خود کنند.

وی درخصوص تهدید احتمالی از سوی آمریکا علیه دولت وقت پاکستان و اینکه گفته می‌شود دولت عمران‌خان با توطئه خارجی که در راس آن واشنگتن قرار داشته برکنار شده است، اظهار داشت: پس از جلسه ماه گذشته کمیته امنیت ملی پاکستان به دخالت آمریکا در امور داخلی ما اعتراض شد اما هیچ توطئه‌ای درکار نبوده و ارتش چنین چیزی را احساس نکرده است.

سرلشکر بابر افتخار افزود که آمریکا هیچ درخواستی از پاکستان مبنی بر ارائه پایگاه‌های نظامی نکرده و اگر ارتش پاکستان چنین درخواستی را دریافت کند پاسخ منفی بوده و ما تصمیمی برا ارائه پایگاه نخواهیم داشت.

وی در واکنش به اظهارات نخست وزیر برکنار شده پاکستان مبنی بر اینکه دارایی‌های هسته‌ای این کشور با روی کار آمدن دولت جدید که به ادعای عمران‌خان یک دولت غیردمکراتیک و تحمیل شده است، در خطر قرار دارد، گفت: هیچ خطری دارایی‌های اتمی این کشور را تهدید نمی‌کند و پاکستان برنامه‌های قوی برای ایمنی و حفاظت از تاسیسات هسته‌ای خود را به کار گرفته است.

سخنگوی ارتش پاکستان با اذعان به افزایش حملات تروریستی در ایالت بلوچستان و مناطق قبایلی این کشور طی ۳ ماه اول سال جاری میلادی افزود: طی این مدت ۱۲۸ تروریست کشته، ۲۷۰ نفر از آنان بازداشت و طی این درگیری‌ها ۹۷ نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: ژنرال باجوا فرمانده فعلی ارتش پاکستان هیچ تمایلی برای تمدید و یا ابقا در این سمت ندارد و طی برنامه کاری وی قرار است هشتم آذر ۱۴۰۱ (۲۹ نوامبر ۲۰۲۲) بازنشسته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha