فرماندار دماوند: شهرداری ها به دنبال درآمد پایدار باشند

دماوند _ ایرنا _ فرماندار شهرستان دماوند با بیان این که شهرداری ها به دنبال درآمد پایدار باشند، گفت: داشتن یک شهر زیبا و شناخته شده از مطالبات مردم شهرستان است

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری دماوند، نشست مشترک و هماهنگی جهت رفع مشکلات و مطالبات مردمی در سطح شهرستان دماوند روز پنجشنبه با حضور فرماندار شهرستان دماوند، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای شهرستان دماوند، برگزار شد.
رضا طاهر خانی در این نشست اظهار داشت: با هماهنگی که با نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی انجام شد، مقرر شده تا جهت رفع مشکلات و پیگیری مطالبات به حق مردم که برخی از آنان در سطح استانی و ملی محقق شده و در حال انجام است، جلسات هماهنگی بین شهرداران و اعضای شورای شهرهای سطح شهرستان مکرر و حتی با حضور مسئولان استانی، انجام شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان دماوند موضوع شهرک های صنعتی است که با پیگیری هایی که انجام دادیم اکثر مشکلات آن به ویژه در حوزه برق در حال مرتفع شدن است.

طاهرخانی افزود:  اگر این مشکل برطرف شود، موضوع اشتغال زایی که یکی از پیگیری های دولت مردمی است، در سطح شهرستان برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسه شورای اداری مطرح شد، مبارزه با فساد اداری است و تمامی مدیران بر عملکرد کارکنان نظارت ویژه داشته باشند که این نظارت در شهرداری ها با تشکیل کمیته سلامت انجام خواهد شد.
طاهر خانی اضافه کرد: تقویت نظارت از وظایف اصلی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر در شهرداری ها است و اقدامات می بایست به صورت شفاف به مردم گزارش دهند.

شهرداری ها اصلی ترین نهاد خدمات رسان هستند
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری ها به عنوان بالاترین مقام برنامه ریزی و مدیریت شهری در شهرها شناخته شده است و اصلی ترین نهاد خدمات رسان به مردم هستند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدام هایی که شهرداران باید انجام دهند، کسب درآمد پایدار است و این درآمد ها مستقیم و غیر مستقیم برای رفاه و شور و نشاط مردم مصرف شود که مردم سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
طاهرخانی تصریح کرد: درآمد پایدار شهرداری ها با رویکرد توسعه پایدار شهری در شهرهای شهرستان دماوند انجام خواهد شد و تمامی شهرداری ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند.
فرماندار شهرستان دماوند به موضوع توسعه زیبا سازی و مبلمان شهری اشاره و گفت: با توجه به این که اکثر شهرهای شهرستان دماوند در دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه قرار دارد، شهرداران توسعه زیبا سازی و مبلمان شهری را در اولویت قرار دهند.
وی ادامه داد: داشتن یک شهر زیبا و شناخته شده از مطالبات مردم شهرستان است که اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران اقدامات مناسب برای زیبا سازی بهتر شهرها انجام و گزارش عملکرد را به همشهریان ارائه دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به پروژه های عمرانی اشاره و خاطر نشان کرد: شهرداران بر پروژه های عمرانی نظارت دقیق داشته باشند و دقت و سرعت را در این پروژه های به ویژه در پروژه های نیمه تمام بالاتر ببرند و همچنین پیشنهاد  می کنیم تا در هر پروژه تابلوهای روز شمار نصب تا مردم از خدمات انجام شده مطلع شوند.
طاهر خانی اضافه کرد: جلسات هماهنگی با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای سطح شهرستان دماوند در هر ماه برای پیگری و رفع مطالبات به حق مردم برگزار خواهد شد و با پیگیری هایی که با همراهی نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی انجام می دهیم، در هر فصل مسئولان ملی واستانی برای پیگیری مطالبات مردم به شهرستان دماوند سفر خواهند کرد.

اجرای طرح پایش تصویری در شهرستان دماوند 
فرماندار شهرستان دماوند در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری های شهرستان دماوند که با حضور نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم شهرستان دماوند موضوع پایش تصویری و نظارت در شهرهای سطح شهرستان دماوند بود که با پیگیری هایی که انجام دادیم، این طرح در شهرآبسرد انجام شده است.
وی ادامه داد: فاز نخست طرح پایش تصویری در شهر کیلان انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز دوم و نهایی این طرح در کیلان باشیم که پیگیری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کیلان را می طلبد.
طاهر خانی بیان کرد: شهرداری رودهن نیز اقدامات اولیه طرح پایش تصویری را انجام داده که تا پایان اردیبهشت ماه این طرح می بایست در این شهر انجام شود.
فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: به شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای دماوند و آبعلی نیز تأکید داریم این طرح را در آینده نزدیک انجام دهند و با پیگیری های مکرر، مقرر شده است در ۶ ماهه نخست سال در شهرستان دماوند، طرح پایش تصویری در تمامی شهرها اجرایی شود تا نظارت دقیق در شهرها انجام شود.

در ادامه شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر مشکلات شهرداری ها را عنوان و نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، قول پیگیری و رفع مشکلات را داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha