هشدار هواشناسی مدیریت بحران خراسان شمالی را به حالت آماده باش درآورد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های خدمات رسان استان برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

جواد نظری شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادرسان از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در استان وجود دارد، گفت: ۵۰ گروه از دستگاه های مختلف خدمات رسان برای امداد در حادثه احتمالی آماده هستند.

نظری خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال قطعی آب، برق و گاز دستگاه های خدمات رسان هم در حالت آماده باش هستند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: برای جلوگیری از مشکل کمبود آرد در روستاها، آرد در مناطق صعب العبور و روستاهای دوردست و محروم توزیع شد.

باران خراسان شمالی را فرا می گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: سامانه بارشی از بعدازظهر فردا استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب بارش باران در مناطق مختلف می شود.

مهدی کمالی اظهار داشت: با ورود و فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد شدید، بارش باران، بعضی ساعات همراه با رگبار باران و رعدوبرق می شود.

وی با بیان اینکه در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: در ارتفاعات هم پدیده مه سبب کاهش دید افقی برای رانندگان عبوری از گردنه ها خواهد شد.

وی گفت: این سامانه در بیشتر نقاط استان فعالیت خواهد داشت و شدت بارش از شنبه شب تا یکشنبه در نیمه غربی استان یعنی در شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و گرمه و جاجرم و  از یک شنبه شب تا دوشنبه در نیمه شرقی استان در شهرستان های اسفراین، فاروج و شیروان خواهد بود.

کمالی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، گفت: به مردم توصیه می شود از توقف در مجاورت دیوارهای سست، درختان پوسیده و تابلوهای بزرگ خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه دوشنبه شب از استان خارج می شود که مردم استان از شنبه تا دوشنبه کاهش محسوس دمای هوا به میزان ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha