۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84716673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بایدن: در حال تصمیم گیری برای اعزام نماینده‌ای به اوکراین هستیم

نیویورک- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که این کشور برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین به زودی در خصوص اعزام نماینده ای به کی یف تصمیم گیری خواهد کرد.

بایدن در حالی که برای سفر به کارولینای شمالی آماده می شد، به خبرنگاران گفت: ما به زودی این تصمیم را خواهیم گرفت.

 یک منبع آگاه روز چهارشنبه گفت که ممکن است لوید آستین وزیر دفاع یا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا به اوکراین سفر کنند اما بعید است که بایدن از این کشور دیدار کند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این گفت ه بود درحال حاضر برنامه‌ای برای سفر بایدن به اوکراین نداریم و مهم تر از سفر رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین، تداوم ارسال تسلیحات و حمایت از این کشور است.

پیش از این، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین رفت و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور در کی‌یف دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده بود جانسون برای نشان دادن همبستگی با مردم اوکراین برای دیدار با رئیس‌جمهور زلنسکی، به اوکراین سفر کرده است.

تاکنون، «ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان، «پتر فیالا» رهبر جمهوری چک، «یانز یانسا» نخست‌وزیر اسلوونی، «کارل نهمر» صدراعظم اتریش و «اورسولا فون در لاین» رئیس اتحادیه اروپا، برای دیدار با رئیس جمهوری اوکراین به کی‌یف سفر کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha