۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۱۳
کد خبر: 84716694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کانادا به لهستان نیرو اعزام می‌کند

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۱۳
کد خبر: 84716694
کانادا به لهستان نیرو اعزام می‌کند

تهران-ایرنا - آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که این کشور برای حمایت از پناهندگان اوکراینی و رسیدگی به بحران فزاینده پناهندگان به لهستان ۱۵۰ نیروی نظامی به این کشور اعزام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از "سی ان ان " آناند پنجشنبه شب گفت که این نیروها در مراقبت و رسیدگی فوری به پناهندگان اوکراینی در مراکز پذیرش در سراسر لهستان کمک خواهند کرد. 

وی افزود: نیروهای ما پشتیبانی عمومی، خدمات معنوی و مراقبت‌های پزشکی محدود به پناهندگان اوکراینی ارائه خواهند داد. 

وی تصریح کرد، نیروهای مسلح کانادا همچنین از یک گروه ویژه به رهبری لهستان برای کمک‌های بشردوستانه حمایت کرده و به اسکان مجدد اوکراینی‌ها در کانادا کمک خواهند کرد. 

آناند ادامه داد: کانادا علاوه بر ۸۷ میلیون دلار (۱۱۰ میلیون دلار کانادا) کمک نظامی که قبلاً برای ارائه آن به اوکراین تعهد داده بود، ۳۹۶ میلیون دلار دیگر (۵۰۰ میلیون دلار کانادا) کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد، تا دوستان اوکراینی ما تجهیزات مورد نیاز برای ادامه جنگ و پیروزی در آن را داشته باشند. 

به گزارش ایرنا، پیش از این یک رسانه کانادایی گزارش داد، این کشور در حالی نیروهای گردان آزوف اوکراین را آموزش داده که پیشتر قول داده بود دست به چنین کاری نزند. 

براساس این گزارش، نیروهای مسلح کانادا حتی توانسته‌اند آموزش‌های مشابهی را براساس استانداردهای نظامی غربی به سایر اعضای گردان ارائه دهند. 

اگرچه دولت کانادا پیشتر قول داده بود که هرگز نیروهای گردان آزوف را به دلیل ارتباط عمیق‌شان با گروه‌های ملی‌گرای افراطی در اوکراین آموزش نخواهد داد، اما شماری از اعضای این گردان در جلسات آموزشی نیروهای مسلح کانادا برای ارتش اوکراین در نوامبر ۲۰۲۰ در مرکز آموزشی ملی "زلوچف" حضور داشتند.

همچنین «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در حمایت از سخنان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر نسبت دادن نسل‌کشی به اقدامات روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را مسئول جنایات جنگی در اوکراین دانست. 

بایدن روز سه شنبه اعلام کرد پوتین در حال «نسل‌کشی» در اوکراین است و سخنان خود را با این ادعا که معتقد است رئیس‌جمهور روسیه در تلاش است هویت اوکراینی را پاک کند، توجیه کرد. 

کانادا ۲۹ مارس (نهم فروردین) اعلام کرد تیمی از افسران پلیس را به دادگاه کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه (هلند) می‌فرستد تا درباره جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت که ممکن است نیروهای روسیه در اوکراین مرتکب شده باشند، تحقیق و بررسی کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha