حدود ۸۲ درصد اعتبارات ابلاغی اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان جذب شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان ابلاغ اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این استان توانسته۸۱.۴ درصد از اعتبار کل را جذب کند.

به گزارش حامد آرامش شامگاه پنجشنبه در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: ۷۵۳ میلیارد تومان تاکنون از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل این طرح در استان جذب شده که معادل۸۴.۴ درصد اعتبارات کل ابلاغی است.
وی افزود:  این میزان تسهیلات در سیستان و بلوچستان به ۹ هزار و ۵۲۳ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۳۴۰ نفر پرداخت شد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی توسط ۲ بانک عامل اجرای این طرح در استان جذب و باعث اشتغالزایی برای یکهزار و ۲۳۹ نفر شد.
وی به ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سالجاری هم اشاره کرد و افزود: این مهم با همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در استان محقق می‌شود.
آرامش اظهار داشت: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز سال گذشته ۲۳۹ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغالزایی برای چهار هزار و ۶۱۴ نفر را فراهم کرد.
وی تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار، رفع موانع سرمایه‌گذاری، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بویژه بخش تعاون و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بازارچه‌های محلی را از جمله محورهای تحقق اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۱ در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha