نماینده مجلس: درک نادرست از نیازها موجب فرار سرمایه گذار می شود

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: درک نادرست از نیازهای فارس موجب فرار سرمایه گذار از این استان و سرمایه گذاری آنها در دیگر استان ها می‌شود.

ابراهیم عزیزی، روز جمعه در نشست شورای راهبردی نفت، گاز و پتروشیمی فارس، ضمن تاکید بر زمینه سازی در جذب سرمایه گذار در این استان افزود: ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی و دیگر حوزه ها وجود دارد اما بی تدبیری موجب فرار آنها می شود چرا که در جذب سرمایه گذار مسائل کلان رها شده و به موارد جزئی پرداخته می شود.
وی ادامه داد: امروز باید سرمایه گذار را حفظ و از او حمایت کرد نه اینکه طوری عمل شود که استان های دیگر را برای سرمایه گذاری انتخاب کند.
این نماینده مجلس بیان کرد: باید از ظرفیت‌های ملی برای جبران عقب ماندگی ها استفاده کرد.
او افزود: امروز در راس دولت سیزدهم رییس جمهوری پرتلاش و مردمی قرار دارد که می‌توان از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن برای توسعه استان استفاده کرد و لذا نباید با نگاه‌های کوتاه و پرداختن به مسائل جزئی فرصت ها را از دست داد.
وی، با اشاره به اولویت های فارس در حوزه انرژی و عقب ماندگی های این استان در این زمینه افزود: انتظاری که از شورای راهبردی می رود این است که چهار پروژه مهم خط پروپیلن، خط فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی و احداث پالایشگاه که اولویت استان در حوزه انرژی است را دنبال و از پیگیری موارد فاقد اهمیت پرهیز کنند.
رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت ها را نیازمند نگاه‌های نو و به روز دانست و گفت: وقتی صحبت از شورای راهبردی می‌شود منظور پیگیری مسائل کلان در یک حوزه خاص است چرا که راهبرد افق روشنی دارد و با نگاه‌های کوچک اجرایی متفاوت است.
عزیزی ادامه داد: شورای راهبردی باید هدف اصلی تشکیل این شورا که توسعه و تقویت زیرساخت های استان در حوزه انرژی با توجه به سه معیار زمان، هزینه و منافع است را گم نکند تا نشست های آن به نتایج کاربردی منتهی شود.
وی افزود: مصوبه دولت برای احداث خط پروپلین در فارس اخذ شده اما اگر تولید آن در استان به صرفه تر باشد، می توان روی این پروژه مطالعه کرد که شورای راهبردی باید آن را دنبال کند و نتیجه را اعلام نماید تا تعیین تکلیف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha