۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84717040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: مردم کمک به نیازمندان و ایتام را در ماه رمضان فراموش نکنند

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد رمضان را بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان دانست و گفت: مردم و خیران این شهرستان کمک به نیازمندان به ویژه ایتام را در این ماه مبارک فراموش نکنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به نزدیک شدن به ۱۵ رمضان روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز ایتام افزود: افرادی که بضاعت و توانایی مالی لازم را برای کمک به ایتام و مستمندان دارند در طرح ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت و زمینه خرسندی نیازمندان را با هدایای خود فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی مغتنم برای کمک به قشر ناتوان و فقیر جامعه است اظهار کرد: در این زمینه همه خیران مشارکت داشته باشند زیرا حمایت خیران و حامیان از ایتام و مستمندان، همواره نزد پروردگار عالم قرب و منزلت ویژه ای دارد.

امام جمعه مهاباد بر ترویج فرهنگ سنت حسنه نیکوکاری تاکید کرد و افزود: اگر این فرهنگ معنوی کمک به افراد بی بضاعت در جامعه اسلامی نهادینه شود ریشه فقر خشکیده خواهد شد.

ماموستا امامی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز ۲۹ فروردین ماه روز ارتش اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی در تمام مرزهای جغرافیایی شامل مرزهای آبی، زمینی و هوایی مدافع امنیت و آرامش مردم بوده و در دوران صلح نیز با مشارکت در بحران هایی همچون سیل، کرونا و حوادث دیگر پیش قدم خدمت به مردم است.

امام جمعه مهاباد با اشاره به ضرورت پرداخت زکات فطریه اظهار کرد: مجمع شورای روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۳۰ هزار تومان و میزان کفاره «فدیه» برای هر روز را  ۱۵ هزار تومان تعیین کرده است.

وی همچنین با اشاره به روز وفات حضرت خدیجه (س) بیان کرد: دهم ماه مبارک رمضان، مصادف با سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری و همسر گرامی پیامبر اکرم (ص ) است، زنی که همواره یار و یاور نبی مکرم اسلام بوده و دین اسلام مدیون این شخصیت بزرگ است.

ماموستا امامی با اشاره به نقش زنان در ماه مبارک رمضان نیز گفت: تمام کارهای عادی روزانه و امورات خانه داری برای زنان مسلمانی که با نیت کسب رضای خداوند انجام گیرد در پیش درگاه خداوند دارای پاداش اخروی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha