بیش‌از ۲ هزار دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان رسیدگی شده است

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته در مجموع به ۲ هزار و ۸۰۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار استان رسیدگی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش  ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

حامد آرامش روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد دادخواست رسیدگی شده در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۵۷۸ مورد این دادخواست‌ها منجر به صدور رای شده است.
وی افزود: براساس ماده ۱۵۷ قانون کار، هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی،‌ موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی و کارگران و کارفرما و در صورت عدم سازش از طریق هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۹ هیات تشخیص و ۶ هیات حل اختلاف فرآیند رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی را در استان انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: رویکرد محوری در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، حل و فصل اختلافات کارگران و کار فرمایان براساس مصالحه و سازش است.
آرامش افزود: حوزه روابط کار یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین میزان مراجعه‌کننده را در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد و  باید افراد مسوول در این حوزه به قوانین و مقررات و سامانه‌های مربوطه اشراف اطلاعاتی کاملی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha