۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84718145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدبیر ژاپن برای دستیابی به قابلیت حمله به پایگاه دشمن

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 84718145
تدبیر ژاپن برای دستیابی به قابلیت حمله به پایگاه دشمن

تهران – ایرنا – یک تیم امنیت ملی از حزب لیبرال دموکرات ژاپن پیشنهاد داده است که این کشور برای مقابله با تهدیدهای روبه رشد موشکی و دیگر تهدیدهای امنیتی در منطقه، به قابلیت حمله به پایگاه دشمن دست یابد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، برخورداری از این قابلیت با توجه به سیاست منحصرا دفاع محور این کشور طبق قانون اساسی، به لحاظ سیاسی حساس تلقی می شود.

به موجب پیش نویس طرح پیشنهادی، ژاپن قابلیت حمله به پایگاه دشمن را ارائه می دهد که نه تنها پایگاه های موشکی را هدف می گیرد، بلکه سیستم های کنترل و فرماندهی را نیز از کار می اندازد.

طبق پیشنهادات ارائه شده، ژاپن موضع دفاع محور خود را حفظ می کند و استفاده از زور را برای دفاع از خود به حداقل محدود می کند.

این طرح پیشنهادی قرار است به زودی برای ارائه به «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن نهایی شود. نخست وزیر ژاپن گفته است دولت همه گزینه های لازم برای دفاع ملی را آزمایش می کند.

با در نظر گرفتن تقویت نظامی کره شمالی و چین، ژاپن ارزیابی کرده که رهگیری موشک های بالستیک در میان پیشرفت سریع فناوری موشکی، دشوار است.

درپی حمله روسیه به اوکراین، تیم امنیت ملی از حزب لیبرال دموکرات ژاپن همچنین پیشنهاد بازنگری در سه اصل موجود در زمینه انتقال فناوری و تجهیزات دفاعی را که شرایط سختی برای صادرات سلاح ایجاد کرده، ارائه داده است. این تیم همچنین بر آن است تا ژاپن صادرات تجهیزات دفاعی مرگبار به کشورهای مورد تهاجم قرار گرفته را در نظر بگیرد.

براساس اعلام منابع مطلع، تیم یاد شده همچنین در پیش نویس پیشنهادات خود بدنبال استفاده از عبارات قوی تر در توصیف تهدیدهای امنیتی روسیه و چین است.

براساس این گزارش، چین فعالیت های نظامی خود در آب های نزدیک ژاپن را افزایش داده و آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نیز نگرانی ها در مورد قابلیت دفاعی ژاپن را که به شدت به اتحاد امنیتی خود با آمریکا وابسته می باشد را تشدید کرده است.

آمریکا و ژاپن متحدان دیرینه‌ای هستند و همکاری‌های خود را در سال‌های اخیر از طریق گروه‌بندی با کشورهای استرالیا و هند موسوم به "چهارجانبه" و در مواجهه با افزایش قدرت‌گیری چین در منطقه تعمیق کرده‌اند.

در پیشنهادات طرح شده آمده است، ژاپن باید هزینه دفاعی اش را تا حدود پنج سال به دستکم ۲ درصد تولید ناخالص داخلی برساند. بودجه دفاعی ژاپن در حال حاضر حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha