حذف تبصره شفاف‌سازی حقوق مدیران شهرداری مشهد تکذیب شد

مشهد- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در فضای مجازی مطالبی پیرامون حذف تبصره ۸۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد پیرامون شفاف‌سازی حقوق مدیران این شهرداری مطرح شده است که این موضوع صحت ندارد.

موسی‌الرضا حاجی بگلو روز شنبه در گفت وگوی خبری در خصوص حذف تبصره شفاف‌سازی حقوق مدیران شهرداری مشهد، افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد اواخر سال گذشته به تصویب شورای اسلامی این شهر و سپس برای تایید به فرمانداری شهرستان مشهد ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: کمیته تطبیق فرمانداری نیز مصوبات شورای اسلامی شهر را مورد بررسی قرار می‌دهد که خلاف قوانین بالادست نباشد، این مصوبات پس از تایید در فرمانداری، برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.

حاجی‌بگلو افزود: این فرآیند برای بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نیز طی شد و فرمانداری نسبت به ۶ بند آن ایراداتی وارد کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تبصره شفافیت حقوق مدیران شهرداری خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی برخی مشکلات و معضلات و نبود زیرساخت‌های فنی لازم در این خصوص، قرار شد شهرداری مشهد پس از ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۱، هر ۳ ماه یکبار، گزارشی از میزان دریافتی خالص مدیران شهرداری به شورای شهر ارایه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

‌‎وی اضافه کرد: پس از حل  مشکلات و رفع موانع فنی و بررسی شورای شهر، حقوق مدیران شهرداری به اطلاع عموم خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تعیین سقف مجاز پرداختی به مدیران نیز گفت: تعیین سقف دریافتی خلاف ضوابط است و تمام پرداختی‌ها در شهرداری مشهد براساس قوانین و مقررات جاری کشور در موضوع حقوق و دستمزد انجام می‌شود.

۲۶ اسفندماه پارسال بودجه ۲۶ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در شورای اسلامی این کلانشهر مصوب شد و طبق یکی از تبصره‌های این بودجه مصوب شد فیش حقوقی مدیران شهرداری روی سامانه فاش بارگذاری شود، اما در روزهای اخیر مطالبی در فضای مجازی در خصوص تهدید مدیران شهرداری به استعفا در پی عملیاتی شدن این تبصره و همچنین عقب‌نشینی شورای شهر و حذف آن در حال انتشار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha