نهادهای بین‌المللی چشم خود را بر وحشی‌گری رژیم صهیونیستی بسته‌اند

تهران - ایرنا - دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه تلاش‌های رژیم صهیونیستی در جهت یهودی‌سازی و از بین بردن اماکن مذهبی و مسجدالاقصی است، گفت: بسیاری از مقامات کشورها چشم‌های خود را بسته و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی نیز سکوت اختیار کرده و تنها امید مردم فلسطین، جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه و سوءاستفاده از برخی کشورها، گفت: طبیعی است که یک رژیم جعلی که توسط دست‌پرورده‌های انگلیس و نشست‌های تکفیری‌ها، سازمان‌دهی شده است، برای بقای خود دست و پا بزند و سعی در برهم زدن اوضاع منطقه داشته باشد.

دستیار وزیر امور خارجه افزود: یکی از بحث‌هایی که ما نباید در جریان داعش از آن غافل شویم این است که تمام تدابیری که اندیشیدند تا در کشورهای عربی منطقه نفوذ کنند، برای این بود که موضوع فلسطین به خاموشی سپرده شود و تدابیری که در آمریکا برای ایجاد دو کشوری دیده بودند، در سرزمین‌های اشغالی محقق کنند. مجموعه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ و پمپئو تلاش کردند که انتقال پایتخت را داشته باشند که تنها سه یا چهار کشور از این طرح استقبال کردند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای حفظ بقای خود در منطقه دست به دیپلماسی فعال بزند، اضافه کرد: شرایط در داخل سرزمین‌های اشغالی و هیات حاکمه اصلا شرایط خوبی نیست. اوضاع در داخل کنیسه نیز خوب نیست؛ ۶۰ نفر مخالف و ۶۰ نفر موافق مدیریت بنت هستند. تلاش‌های آن‌ها در کشورهای منطقه به دلیل غفلتی که برخی از سران کشورهای عربی دارند، جا پایی برای رژیم صهیونیستی باز کرده‌اند و ترددهای و روابطشان به صورتی علنی، مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های رژیم صهیونیستی در جهت یهودی‌سازی و از بین بردن اماکن مذهبی و مسجدالاقصی است، ادامه داد: سواستفاده از شرایط اوکراین یک فرصتی است. آقای زلنسکی در ۲۰۲۰ اعلام کرد که امیدواریم یک رژیم صهیونیستی کوچک در اوکراین ایجاد کنیم. حدود چهارصد هزار یهودی در اوکراین وجود دارد.

سهرابی تصریح کرد: قیام مردم و حمایت‌هایی که در نقاط مختلف جهان در حمایت از مردم فلسطین صورت گرفت، رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از مسجدالاقصی کرد. از ابتدای سال تا الان ۱۴ یهودی کشته شده و ظرف ۳ تا ۴ روز گذشته جمع زیادی از مردم زخمی شدند و نمادی از وحشی‌گری به تمام معنا را در سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: متاسفانه در این شرایط در حالی که ماه رمضان است و مردم روزه‌دار هستند به شکل وحشیانه‌ای با آن‌ها برخورد می‌شود و خیلی از مقامات کشورها چشم‌های خود را بسته و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی نیز سکوت اختیار کرده و تنها امید مردم فلسطین، جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم ایران با توجه به نزدیکی روز قدس آماده شده‌اند و در جلسات کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تدارک دیده شده است که یک راهپیمایی همه‌جانبه عظیم و میلیونی روز قدس در شهرهای مختلف ایران داشته باشیم.

سهرابی بیان داشت: امیدواریم با تدابیری که دیده شده است، توصیه و فرمایش مقام معظم رهبری اجرا شده و شاهد تحقق کامل دولت برآمده از همه مردم فلسطین و خروج اشغالگران رژیم صهیونیستی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha