۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84718318
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار کاشمر: مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ضعیف است

مشهد-ایرنا- فرماندار کاشمر گفت: در حال حاضر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان با ضعف مواجه است، هرچند در ارائه دانش موفق عمل کرده‌ایم اما در حوزه آموزش مهارتها موفقیت چندانی در مدارس نداشته‌ایم.

امیر دایی صراف روز شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید آموزش و پرورش کاشمر افزود: فعال‌سازی معلمان برای ارائه روش‌های خلاقانه در جریان آموزش، استفاده بهینه از همه فرصت‌های اجتماعی برای پویاسازی مدرسه و کمک به تربیت همه جانبه دانش آموزان ضروری است.

وی اجرایی کردن سند تحول بنیادین که منجر به پویاسازی جریان تعلیم و تربیت می‌شود را ضروری دانست و گفت: نقش دادن به والدین در ارتباط با مدرسه و تربیت فرزندانشان باید مورد تاکید رییس آموزش و پرورش جدید باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی در این جلسه گفت: تعلیم و تربیت به عنوان اساسی‌ترین مساله امروز جامعه فقط به آموزش و پرورش و ارگان رسمی تعلیم و تربیت مربوط نیست، بلکه آموزش و پرورش متعلق به فرد فرد آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی افزود: سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین سند در بحث آموزش و پرورش به شمار می رود که رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای آن تاکید کرده‌اند، اما این سند هنوز به مراحل اجرایی نرسیده است.

وی بیان کرد: برخلاف گذشته امروز در سراسر سند تحول بنیادین دیگر چیزی به نام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نداریم، بلکه با یک کلمه تربیت فقط روبرو هستیم، همه باید زمینه‌ساز تربیت مربیانی در طراز انقلاب اسلامی باشیم.

پورثانی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید بستری فراهم کنیم که زمینه‌ساز رسیدن به مراتبی از حیات طیبه باشد، دانش‌آموز باید تمام ساحتی باشد و قرار نیست فقط درس بخواند.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین سند بسیار جامع و کاملی بوده و همه باید به تحقق آن کمک کنند. تمام استعدادهایی که در دانش‌آموز وجود دارد باید متبلور شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی افزود: اگر دانش‌آموزی در حیطه زیباشناختی، تربیت زیستی و عبادی استعداد دارد، همه باید کمک کنند تا این مسیر بسیار سخت و مقدس فراهم و استعدادهایش شکوفا شود.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات رییس سابق اداره آموزش و پرورش این شهر بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با استفاده از نخبگان و با بهره‌گیری از تجربه‌های فراوان آنها نوشته شود.

در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های دکتر علی طاهریان رییس سابق آموزش و پرورش کاشمر، سعید تاج محمدی مدیر کانون لقمان کاشمر به عنوان رییس جدید این نهاد معرفی شد.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha