۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84718334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندارهمدان: استان باید به قطب علمی و دانشگاهی کشور تبدیل شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به دلیل وجود بوعلی سینا دانشمند بزرگ ایرانی، این استان باید به قطب علمی و دانشگاهی کشور تبدیل شود.

به گزارش ایرنا؛ "علیرضا قاسمی‌فرزاد" روز شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه ملایر اظهار داشت: توسعه دانشگاه‌ها از نظر کمی و کیفی از برنامه جدی ما در استان است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی، ایران را مملو از معادن و منابع معدنی دانست و بیان کرد: این منابع در حال حاضر خام‌فروشی می‌شود با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، خام‌فروشی را باید کنار گذاشته و به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده برویم.

استاندار همدان دانشگاه‌ها را محل پرورش و تربیت نیروی انسانی متخصص دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم از مواد معدنی به خوبی استفاده کنیم، باید با تربیت نیروی متخصص و متعهد، بتوانیم از این راه ارزش افزوده خوبی را کسب کنیم.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه این منابع باید برای نسل‌های بعدی به سرمایه تبدیل شود، افزود: هر اندازه بیشتر بتوانیم مراکز علمی را توسعه دهیم، می‌توانیم نیروی متخصص و متعهد بیشتری تربیت کنیم.

وی همچنین کمبود آب را یکی از مشکلات پیش‌روی استان عنوان کرد و اظهار داشت: به تازگی  با هماهنگی مجمع نمایندگان استان همدان نامه‌ای را تنظیم و تحویل رئیس جمهور دادیم که با دستور پیگیری آیت الله رییسی برخی از مشکلات آبی در استان رفع خواهد شد.

استاندار همدان درباره منابع ارزی نیز اظهار داشت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در صورت گشایش و آزاد شدن منابع ارزی، این منابع باید برای توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل، راه‌آهن، جاده‌های مواصلاتی به عنوان ضروریات کشور هزینه شود.

قاسمی‌فرزاد ضمن تقدیر از تلاش‌ نمایندگان فعال و کوشای ملایر ادامه داد: افق و چشم‌انداز ما توسعه دانشگاه‌ها است که از لحاظ کیفی و تکمیل رشته‌های مورد نیاز در استان توسعه یابند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌محور بودن دانشگاه‌ها باید دغدغه اصلی ما باشد، گفت: طبق شعار سال رهبر فرزانه انقلاب تکلیف مضاعفی را در حوزه دانش‌بنیان کردن برعهده دانشگاه‌ها گذاشته و امیدواریم با ظرفیت‌هایی که در سطح استان وجود دارد، بتوانیم تولید را دانش‌بنیان کرده و اشتغال‌آفرینی داشته باشیم.

استاندار همدان در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از ۲ برند انگور و کشمش و مبلمان منبت در شهرستان ملایر تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح  پژوهکشده انگور و کشمش  شاهد افزایش تولید و کیفیت محصول انگور شهرستان ملایر در سطح کشور باشیم.

قاسمی‌فرزاد یادآورشد: با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشکده انگور و کشمش باید نتیجه فعالیت‌های این پژوهشکده را در حوزه انگور در کوتاه، میان و بلند مدت ببینیم و برای ماندگاری آن تلاش کنیم و با اقدامات علمی و پژوهشی که برای تولید استفاده می‌شود، بتوانیم کیفیت مناسبی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه تولید مبلمان منبت نیز باید از ظرفیت‌های موجود و دانش‌بنیان استفاده شود.

استاندار همدان همچنین به اقدامات اثرگذار مقابله با کرونا در سطح کشور و پیرو آن در استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دو ماهه این ویروس را کنترل کرد و در مقایسه با کشورهای پیشرفته، تعداد مرگ و میر بسیار پایین‌تر بود.

قاسمی‌فرزاد ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل طرح واکسیناسیون در استان، مدیریت خوب کرونا در کشور و استان را یک دستاورد بزرگ برای کشور در حوزه بهداشت و درمان دانست که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محقق شد.

وی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را به عنوان یک ظرفیت فرهیخته و علمی در کشور و فرصتی طلایی برای استان همدان دانست و گفت: نگاه وزیر علوم به توسعه دانشگاه‌ها و ارتقای کمی و کیفی آنها روشن است و از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا؛ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات "خسرو سایوند" قدردانی و "ابراهیم محمدی‌منش" به عنوان رییس جدید دانشگاه ملایر معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha