۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 84718340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطای انسانی باعث سقوط یک دستگاه نیسان وانت به دریا شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 84718340
خطای انسانی باعث سقوط یک دستگاه نیسان وانت به دریا شد

قشم - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم از سقوط یک دستگاه نیسان وانت به علت خطای انسانی در اسکله بندر پهل به دریا خبر داد.

علی گل امینی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز جاری (بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۱) یکدستگاه نیسان وانت از لندینگ کرافت خارج و تخلیه شد که هنگام حرکت به جلو به علت خرابی ترمز، نقص فنی و عدم کنترل خودرو ناشی از سنگینی وانت حامل، به صورت عقب به دریا واژگون شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد و خودرو حادثه دیده توسط جرثقیلی که از سوی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه تامین شد، از دریا خارج شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: به طور قطع بی احتیاطی راننده در عدم کنترل خودرو عامل اصلی این حادثه بوده است.  

گل امینی اضافه کرد: خودرو حادثه دیده حدود ساعت ۱۵ از آب بیرون کشیده شد.

لندینگ کرافت (landing craft) یک شناور دریایی است که وظیفه آن جابجایی و پیاده کردن نیروهای پیاده‌ نظام و خودروها در سواحل است.

این شناورها در ابعاد مختلف و طراحی‌های مختلف برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی متفاوت ساخته می‌شوند.

اغلب این شناورها دارای دری در جلوی شناور هستند که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می‌شود.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت از بندرپهل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و ۳ کیلومتری روستای پهل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد در واقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha