۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84718483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موشک‌های روسی کارخانه تعمیر تانک اوکراین را هدف گرفت

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در طی یک روز گذشته با موشک‌های دوربرد خود اهداف نظامی بسیاری در پایتخت و شهرهای دیگر اوکراین را نابود کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور یک کارخانه تعمیر تانک در کی یف را هدف گرفتند. مسکو گفت:‌ یک مرکز نظامی در شهر جنوبی نیکولایف در نزدیکی دریای سیاه را با یک سلاح دوربرد هدف قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: موشک‌های دوربرد این کشور توانسته هدف خود را با دقت بالا در شهر کی‌یف و همچنین تاسیسات نظامی در نیکولایف را نابود کند.

طی یک روز گذشته ارتش روسیه ادعا می‌کند ۱۶ هدف نظامی در اوکراین از جمله انبارهای تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای، پایگاه ذخیره سلاح‌های ضد هوایی، تجهیزات نظامی و تمرکز تسلیحات قرار گرفته است.

روسیه همچنین یک هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراینی را در نزدیک منطقه ایزیوم را سرنگون کرده و اهداف نظامی از جمله ۴۳ پست فرماندهی،‌ هشت منبع سوخت برای تجهیزات نظامی و همچنین ۷۶۰ پایگاه نظامی را نابود کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آورده شده است:‌ در مجموع ۱۳۳ هواپیما، ۴۵۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۴۶ سامانه موشکی ضدهوایی، ۲۲۴۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۲۵۲ سامانه موشکی پرتاب چندگانه، ۹۸۱ توپ صحرایی و خمپاره‌انداز و همچنین ۲۱۴۶ دستگاه خودروی ویژه نظامی نیروهای مسلح اوکراین در جریان این عملیات منهدم شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha