۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در بوکان آزاد شدند

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84718897
۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در بوکان آزاد شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره زندان بوکان گفت: طی چند ماه گذشته و با همت والای خیران و شاکیان، ۷۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

محمد رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها و بخشنامه رییس قوه قضاییه، آزادی زندانیان غیرعمد در دستور کار مسوولان این شهرستان نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای آزادی این افراد مبلغ ۶ میلیارد تومان پول مورد نیاز بود که ۴۰۰ میلیون آن توسط خیران شهرستان ۶۰۰ میلیون تومان با آورده زندانیان، ۴۵۰ میلیون توسط ستادمردمی دیه آذربایجان غربی تامین و بقیه را نیز شاکیان گذشت کردند.

رییس زندان بوکان ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در بوکان با بدهی ۴.۵ میلیارد تومان وجود دارد که چشم انتظار خیران برای آزادی خود از زندان هستند.

رحمانی از برگزار جشن گلریزان در ۳۰ فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: انتظار داریم که خیران در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و زندانیان جرایم غیرعمد را از طریق کمک های مادی از زندان آزاد کنند تا آنها بتوانند عید سعید فطر را در آغوش گرم خانواده خود باشند.

 وی افزود: هر ماه و برای حمایت از خانواده‌های بی بضاعت زندانیان پنج بسته معیشتی شامل برنج، قند، حبوبات هر کدام به ارزش بیش از سه میلیون ریال در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه سنت حسنه آزادسازی زندانیان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود افزود: باید سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد زیرا این سنت حسنه نشان از کرامت دنیا و شرافت آخرت انسان ها دارد.

به گزارش ایرنا،آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی قوه قضائیه است که در این استان به طور جدی پیگیری می‌شود.

ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha