رفع مشکلات دانشجویان داغدیده در بحران کرونا در اولویت قرار گیرد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، گفت: دانشگاه‌ها، ضمن شناسایی دانشجویانی که نزدیکان خود را در ایام کرونا از دست دادند با آنها همدردی کنند و رفع مشکلات این دانشجویان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، نشست چالش ها و آسیب‌های حضوری شدن دانشگاه‌ها پس از ۲ سال تعطیلی و به منظور رفع موانع در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و به صورت حضوری برای دانشگاه‌های تهران و مجازی برای دانشگاهای خارج از مرکز برگزار شد، ابراهیم نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت نیز از دانشگاه‌ها خواست دانشجویانی را که در ایام کرونا بستگان نزدیک خود را از دست داده اند، شناسایی و به صورت مراسم یا هر شیوه دیگر با آنها ابراز همدردی کرده و رفع مشکلات این دانشجویان را در اولویت قرار دهند.

چالش ۵۹ درصدی اقتصاد خانوار در ایام کرونا

همچنین  هاشم داداش پور، رییس سازمان امور دانشجویان، اظهار داشت: اغلب دانشگاه‌های کشور با حضور حداکثری دانشجویان از ۱۴ فروردین ماه پس از ۲ سال وقفه به دلیل همه گیری ویروس کرونا در ایران آغاز به کار کردند.

وی با تاکید بر افت آموزشی، مهارتی و پژوهشی دانشجویان به دلیل غیر حضوری بودن کلاس ها در دوران کرونا، گفت: سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت، امور خوابگاه‌ها و امور تغذیه برنامه ریزی های لازم را انجام داده و تمام سعی خود را به کار می بندد تا با تدابیر لازم از حجم مشکلات معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها بکاهد

داداش پور با اشاره به ارتباط ۲ سویه آموزش، اقتصاد و نقش فعالیت های مراکز آموزشی و اقتصاد کشور، عنوان کرد: در ۲ سال گذشته به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، اقتصاد کشور و نیز اقتصاد خانوارها تا ۵۹ درصد با چالش های جدی مواجه  شد و بی تردید بازگشایی این مراکز، اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد خانوارها را با چالش جدی مواجه کرد.

معاون وزیر علوم خواستار حضوری شدن کلاس ها در همه مقاطع تحصیلی به ویژه مقطع کارشناسی شد و تاکید کرد: اغلب دانشجویان کارشناسی از بدو قبولی، بیش از سه ترم را از طریق فضای مجازی درس خوانده اند و به دلیل تعطیلی کلاس ها، درک مناسبی از فضای دانشگاه‌ها نداشتند؛ بنابراین لازم است همه دانشجویان این مقطع تحصیلی به صورت حضوری در کلاس ها حاضر شوند تا بتوانند از نزدیک و با حضور در محیط تحصیلی، ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین درباره ساخت خوابگاه های متأهلی، اظهار داشت: بیش از یک سوم دانشجویان در تحصیلات تکمیلی اشتغال دارند و اغلب متاهل هستند که ضرورت دارد به خوابگاه‌های متأهلی بیش از گذشته توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha