۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84718984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبکه برق ۱۷ روستای شهرستان بجنورد ساماندهی شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 84718984
شبکه برق ۱۷ روستای شهرستان بجنورد ساماندهی شد

بجنورد- ایرنا – مدیرشرکت توزیع برق شهرستان بجنورد گفت: ۱۷ روستای این شهرستان با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب ۲۲ پرژه ساماندهی و برق این مناطق پایدار شد.

حسن چاهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفظ پایداری شبکه و کاهش تلفات، عملیات ساماندهی و افزایش تاب آوری شبکه  فرسوده برق رستاهای صندل اباد، محمدعلی پهلوان و کلاته یاور در حاشیه شهر بجنورد و سایر روستاهای این شهرستان ساماندهی شد.

وی تصریح کرد: همچنین نصب پست برق در منطقه مرکزی شهر بجنورد، مناطق فرودگاه، مجتمع طلای سفید و منبع آب  با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای افزایش پایداری و رفع کاهش افت برق انجام شد.

مدیرشرکت توزیع برق بجنورد افزود: برق رسانی به روستاهای قلعه جق، تخته، قزلقان و قوردانلوی این شهرستان با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از اولویت های برق رسانی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی در خصوص اعتبارات جذب شده در شرکت توزیع برق شهرستان بجنورد افزود: سال ۱۳۹۹ در حدود ۳۷ میلیارد تومان اعتبار و در سال ۱۴۰۰ در حدود ۵۸ میلیارد تومان اعتبار جذب شد که رقم قابل ملاحظه ای برای اجرای طرح های برق رسانی این شهرستان بود.

چاهی اضافه کرد: شهرستان بجنورد با ۳ شهر و هشت دهستان و ۱۳۱ روستای برقدار دارای ۱۴۷ هزار مشترک است که توسط ۲ هزار و ۲۲۷ ترانس تامین برق می شود.

از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ خانوار مشترک شرکت توزیع برق هستند که ۸۴ درصد مشترک بخش خانگی و مابقی نیز در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف هستند و طبق آمار رسمی حدود  ۹۹.۹ از خانوارهای شهری و روستایی این استان از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

میانگین مصرف مشترکان خانگی برق ۲۰۰ مگاوات است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی هزار و ۲۹۷ روستا و آبادی دارد و حدود ۴۴ درصد از جمعیت  این استان در روستاها ساکن هستند و شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha