۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84719326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور مدیران در میدان؛ مشکلات مردم را حل می‌کند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس میثاق دولت سیزدهم مدیران حتما از جنس مدیران جهادی و میدانی باید باشند، گفت: بازدیدهای میدانی و حضور مسوولان در میدان؛ بسیاری از مشکلات مردم را حل می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشستی که به منظور ارزیابی عملکرد «میز خدمت» دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بیان کرد: هدف از استقرار میز خدمت علاوه بر تسهیل دسترسی ارباب رجوع در هنگام مراجعه به ادارات این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز از اتاق‌های کارشان بیرون بیایند و در مکان‌هایی مستقر شوند و به مطالبات مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: از جنس با مردم بودن و در میان مردم بودن، مصداق حرکت جهادی و میدانی مدیران است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستگاه‌هایی که در میز خدمت حضور دارند، حتما ارزیابی شوند و دستگاه‌هایی که مردم بیشترین رضایتمندی را از عملکرد آنان دارند، مورد تشویق قرار گیرند.

وی افزود: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی و تاکید رییس جمهور، پاسخگویی به مطالبات مردمی است و میز خدمت نیز به منظور پاسخگویی به خواسته‌های مردم ایجاد شده،  باید در تمامی شهرستان‌های استان مستقر تا به مطالبات مردمی پاسخ داده شود.

مدرس خیابانی یادآور شد: الگوی موفق میز خدمت در مرکز استان باید به شهرستان‌ها هم تسری داده شود بویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان که مردم بیشتر با آن سروکار دارند. 

وی همچنین تاکید کرد: حضور میدانی تکلیف ما مدیران است و مسائلی که از نزدیک می‌بینیم، نسبت به اطلاعاتی که از طریق نامه و گزارش کتبی به ما می‌رسد و بعضا غیر واقعی و جهت دار هم است، تفاوت اساسی دارد.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آشنایی با مشکلات و مسائل مردم از شمال تا جنوب استان، پراکندگی حضور مدیران و معاونان استانداری باید در همه نقاط استان باشد.

وی بیان کرد:تلاش شود؛ علاوه بر میز ثابت مستقر در دستگاه‌های اجرایی، میز خدمت در مرکز استان و شهرستان ها حداقل هر ماه یکبار نیز در محل مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی و دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام با اولویت مصلاها بویژه در روز جمعه که مردم در نماز جمعه حضور دارند، تشکیل شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: افراد مستقر در میز خدمت برای پاسخگویی به مطالبات مردم؛ شخص مدیرکل، معاون و یا افراد مطلع، ثابت و دارای اختیار کافی باشند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از تعداد ۵۳ دستگاه که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند ۱۷ دستگاه به میز خدمت حضوری و الکترونیکی مجهز بودند و تعداد ۱۵ دستگاه فقط میز خدمت حضوری داشتند و ۲۰ دستگاه نیز میز خدمت نداشتند.

انسیه قیاسی اظهارداشت: از میان ۱۷ دستگاه دارای میز خدمت؛ ادارات بهزیستی، شرکت شهرک های صنعتی، بیمه سلامت و شرکت گاز شرایط مناسب تر و عملکرد بهتری داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha