حضور غیرفعال هواداران ملانشون در دور دوم انتخابات فرانسه

تهران- ایرنا- نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که اغلب هواداران "ژان لوک ملانشون" نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه که از راهیابی به دور دوم این انتخابات بازماند، در دور جدید رای سفید یا باطل به صندوق‌ها خواهند انداخت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزونی فرانس ۲۴، این نامزد حزب چپ فرانسه پیشتر بدون حمایت از شخص امانوئل مکرون به هواداران خود توصیه کرد که در دور دوم انتخابات به مارین لو پن رای ندهند.

وی همچنین در قالب یک مشورت که نتایج آن در سایت رسمی وی منتشر شد، از حامیان خود خواسته بود که مشخص کنند در دور دوم انتخابات به چه کسی رای خواهند داد.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که ۳۷.۶۵ درصد از ۲۱۵ هزار و ۲۹۲ نفری که در این نظرسنجی درون حزبی شرکت کردند، رای سفید یا باطل به صندوق‌ها خواهد انداخت.  

پس از آرای سفید، مکرون با کسب ۳۳.۴ درصد آرای هواداران ملانشون، در رده دوم قرار دارد و رای ممتنع با نزدیک به ۲۹ درصد در جایگاه بعدی این نظرسنجی است.

با توجه به توصیه ملانشون مبنی بر اینکه از نامزد راست افراطی "مجمع ملی" به رهبری لو پن حمایت نکنند، در دور دوم کسی از این حزب به نامزد پوپولیست فرانسه رای نخواهد داد.

سایت رسمی ملانشون پیشتر توضیح داده بود که نتیجه این مشاوره دستورالعملی نیست که به کسی داده شده باشد؛ بلکه نشان دهنده ارزیابی از ۲۱۵ هزار و ۲۹۲ نفری است که در آن شرکت کرده‌اند.

بر اساس توصیه ملانشون، همه نتیجه‌گیری و رای خواهند داد؛ از روی وجدان، آن طور که صلاح می‌دانند.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، رایزنی از ۳۱۰ هزار حامی برخط (آنلاین) ملانشون ساعت ۲۰ روز گذشته (شنبه) به پایان رسید.

ژان لوک ملانشون در انتخابات امسال ریاست جمهوری فرانسه شگفتی آفرید و با کسب نزدیک به ۲۲ درصد آرا، در جایگاه سوم ایستاد اما از راهیابی به دور دوم انتخابات بازماند.

تحلیلگران معتقدند که جلب آرای ملانشون یک مولفه کلیدی برای پیروزی در دور دوم انتخابات است و از این رو مکرون و لو پن هردو تلاش‌ها برای جلب نظر رای دهندگان نامزد حزب چپ را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌اند.

در همین ارتباط سفرهای انتخاباتی این دو چهره پیروز دور نخست انتخابات فرانسه به شکل پررنگتر از قبل به حوزه‌هایی است که ملانشون بیشترین آرا را در دور نخست کسب کرد.

با این حال ملانشون تاکید کرده است: گفتم و تکرار می‌کنم که نباید به نامزد راست افراطی (لو پن) رای داده شود.

ملانشون در سال ۲۰۱۷ نیز که با کسب ۱۹.۵۸ درصد آراد در مقام چهارم دور نخست انتخابات ایستاد، از هواداران خود خواست که به جبهه راست افراطی به رهبری لو پن در دور دوم انتخابات رای ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha