۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84719661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنیه با وزیر امورخارجه عمان درباره تحولات فلسطین گفت و گو کرد

تهران - ایرنا - « اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) با وزیر امور خارجه عمان درباره تحولات فلسطین گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» امروز (یکشنبه) نوشت: «اسماعیل هنیه» در گفت و گوی تلفنی با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، وی را در جریان تحولات جاری در مسجد الاقصی قرار داد. 

بر اساس این گزارش،  در بیانیه‌ای که حماس منتشر کرد، آمده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز (شنبه) با «البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان تماس تلفنی داشته و دو طرف درباره تحولات میدانی جاری در قدس گفت و گو کردند. 

«هنیه» وزیر امور خارجه عمان را در جریان وقایع جاری در مسجد الاقصی و یورشی که در سحرگاه روز جمعه توسط نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل و تلاش شهرک نشینان صهیونیست برای ورود و ذبح نذورات در داخل مسجد الاقصی انجام شد، قرار داد. 

در این بیانیه به نقل از اسماعیل هنیه آمده است که مردم ما (فلسطین) همچنان به روند دفاع از مقدسات امت اسلامی ادامه می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۰ فلسطینی را شهید و صدها فلسطینی را نیز دستگیر کرده اند. 

هنیه: به همه اعلام کردیم که ملت فلسطین از سرزمین و مسجد خود دفاع می‌کند

در این پیوند شبکه «فلسطین نیوز» گزارش داد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که به تمامی طرف‌هایی که با ما تماس برقرار کرده‌اند، اعلام کردیم که ملت فلسطین از خود و سرزمینش و مسجد الاقصی دفاع خواهد کرد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تصریح کرد که به این طرف‌ها اعلام کرده‌ایم که یهودیان مطلقا هیچ حقی در مسجد الاقصی ندارند و ما هرگز تسلیم سرکوبگری‌های دشمن صهیونیستی نمی‌شویم و هر چقدر هم زمان ببرد، در این نبرد پیروز خواهیم شد. 

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی روز جمعه گذشته به مسجد الاقصی و نمازگزاران در آن یورش بردند و قصد اخراج آن‌ها را داشتند که بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، در نتیجه این یورش ۱۵۲ فلسطینی مجروح و دهها نفر دیگر دستگیر شدند. 

بامداد امروز (یکشنبه) نیز در نتیجه درگیری با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در پی یورش آن‌ها به مسجد الاقصی و حمله به زائران و معتکفین آن، تعدادی مجروح شدند. 

به گزارش رسانه‌های محلی، شهر قدیم و مسجد الاقصی از بامداد امروز (یکشنبه) پس از یورش صدها پلیس رژیم اسرائیل و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد، شاهد درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha