۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۵۳
کد خبر: 84719978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش مسیر سبز، ایران پاک در پاکدشت اجرا شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۵۳
کد خبر: 84719978
پویش مسیر سبز، ایران پاک در پاکدشت اجرا شد

پاکدشت - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: پویش مسیر سبز، ایران پاک با هدف فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به فضای زندگی مردم، در این شهرستان اجرا شد.

محمدرضا سعیدپور روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل آن که محل عبور زائران هشتمین امام شیعیان از محور موسوم به امام رضا (ع) است، از اهمیت ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار است و مسئولان محیط زیست شهرستان تلاش نیز دارند تا با عمل به اهداف پویش مسیر سبز، ایران پاک، محوری عاری از زباله و ناپاکی را برای زائران امام رضا (ع) ایجاد کنند.
وی افزود: این پویش همزمان با سراسر کشور، از نخستین روزهای امسال در محورهای اصلی از جمله مسیر امام رضا (ع) با حضور نیروهای محیط زیست آغاز شده و تا روز دوم اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت ادامه داشته و طی آن حاشیه راه‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفرجگاهی از زباله و به ویژه وسایل پلاستیکی که آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند، پاکسازی می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این پویش، در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از پراکندن زباله در طبیعت، تفکیک زباله تر و خشک از مبداء و تحقق این امر صورت می‌گیرد که محیط زیست امانتی الهی نزد همگان است که باید به درستی از آن حفاظت کرده و به آیندگان تحویل داد.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست پاکدشت ادامه داد: وجود ده‌ها معدن شن و ماسه، چهار شهرک صنعتی، نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند و هزاران واحد صنعتی در پاکدشت موجب شده تا حفاظت از محیط زیست و به ویژه جلوگیری از آلودگی هوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود که قطعا، برگزاری چنین پویشی می‌تواند زمینه این مهم را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، سازمان حفاظت محیط زیست امسال طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاهها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور با هدف کاهش پراکنش انواع پسماند از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور ابلاغ کرد.
پاکدشت با ۳۵۰  هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha