جاده‌های خراسان رضوی لغزنده است

مشهد- ایرنا- رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: جاده‌های این استان به دلیل بارش باران لغزنده است.

سرهنگ حسین میش‌مست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در مسیر آزادراه شهیدشوشتری، تربت حیدریه، نیشابور، فریمان و سبزوار بارش باران و لغزندگی سطح جاده گزارش شده‌ است.

وی اضافه کرد: همچنین جاده های فریمان، تربت‌جام، باخرز، سرخس، کلات و چناران نیز به دلیل بارش باران لغزنده است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در گردنه های تیوان در مسیر قوچان- درگز و گوجگی در مسیر مشهد- کلات نیز مه‌گرفتگی و محدودیت دید وجود دارد.

سرهنگ میش‌مست اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک فقره تصادف فوتی با یک متوفی، پنج فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۶ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده‌است.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد که طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری به طور متناوب بر حجم بارش‌ها افزوده خواهد شد و علاوه بر کاهش محسوس دما، احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی مستعد وقوع سیلاب نیز وجود دارد که در مدت فعالیت این سامانه، وزش باد هم در سطح استان شدید و با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

در خراسان رضوی ۵۱ گردنه در راههای شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha