اقتدار و توان نظامی ارتش ایران روز به روز بیشتر بر جهانیان اثبات می‌شود

شاهرود- ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود گفت: پیشرفت‌های گسترده و گوناگون ارتش و نیروهای مسلح نسبت به روزهای نخست دفاع مقدس قابل مقایسه نیست، اقتدار و توان چشمگیر این نیروها روزبه روز برای جهانیان بیشتر به اثبات می رسد.

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ دوم حجت الله غلامی روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه در آیین گرامیداشت روز ارتش و رژه اقتدار نیروهای مسلح در میدان ولایت شاهرود افزود: روزهای نخست جنگ تحمیلی برای جابجایی نیروها با امکانات آن روز مدت‌ها زمان لازم بود اما امروزه با استفاده  از خودروهای سنگین تولید داخل در چند ساعت می‌توان چند لشکر را جابجا کرد. 

وی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و ابراز داشت: سلاح‌های جدید ساخت ایران و همچنین ارتقای موشک‌های راکتی به نقطه‌زن فکر هرگونه تعرض به سمت مرزهای ایران اسلامی را از ذهن دشمنان پاک کرده است.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود اظهار داشت: با تکیه بر دانش و توان علمی جوانان این مرز و بوم پهپادهای شناسایی نیروهای مسلح به یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای چندمنظوره دنیا تبدیل شده است.

غلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم در ۲ماهه نخست جنگ تحمیلی با اقدامی ماهرانه طومار نیروی دریایی عراق را درهم پیچید که دیگر تا پایان دفاع مقدس هیچ‌گونه صدایی از آنها درنیامد.

وی با یادآوری رشادت‌های نیروهای هوانیروز و پدافند هوایی ارتش و نیروهای مسلح در ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تاکید کرد: در عملیات والفجر هشت و فتح فاو نیز نیروی هوایی رژیم بعثی ساقط شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در تثبیت دشمن در خارج از مرزهای ایران اسلامی در جنگ نابرابر هشت ساله همراه دیگر سبزپوشان و بسیجیان گام برداشت، افزود: در این دفاع جانانه یک وجب از خاک ایران نصیب دشمن نشد و از ۳۰ کشور دنیا هم پس از پایان جنگ اسیر گرفتیم که نشان حمایت همه جانبه دنیا از صدام و نیروهایش در مقابل ایرانی تنها بود.

غلامی ابراز داشت: ارتشیان همواره کنار مردم در تمام صحنه ها حضور دارند و به ویژه در مواقع لازم و بحران‌ها، بلایای طبیعی و مقابله با ویروس کرونا نیز گام‌های موثری برداشتند.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سرود جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان ارتش و رژه خودرویی یگان‌های نمونه نیروهای مسلح از مقابل قرآن مجید، جایگاه، پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر شهدا با حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام شد.

در این آیین فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیج، امام جمعه، معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود، رییس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب به همراه مسوولان دستگاه‌های اجرایی نیز در جایگاه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha