۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84721290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸ پرونده قاچاق کالا سال گذشته به تعزیرات حکومتی کردستان ارسال شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۸ پرونده قاچاق کالا در بازار استان به ارزش بیش از یک میلیارد ریال  طی سال گذشته تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

فرزاد سردارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان سازمان صمت به همراه نیروی انتظامی، کارشناسان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت دوره‌ای کالاهای موجود در بازار را رصد می کنند.

وی با اشاره به اینکه این اکیپ مشترک با هر گونه کالای قاچاق در بازار برخورد می‌کند، افزود: سال گذشته پنج هزار و ۱۵۵ مورد بازرسی توسط این اکیپ از سطح بازار استان انجام شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در نتیجه این بازرسی های انجام شده ۵۸ پرونده تخلف قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سردارزاده یادآور شد: بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده در بازار استان شامل سیگار، لوازم خانگی، موادغذایی و لوازم التحریر بوده است.

وی از دیگر رسالت های سازمان صمت را بازرسی از انبارهای استان خواند و اظهار داشت:  یک هزار و ۸۶۹ مورد بازدید و بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا طی سال گذشته در سطح استان انجام شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ۳۲۹ مورد پرونده تخلف مربوط به انبارهای استان به ارزش ۲۸۹ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تشکیل شد، گفت: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا به منظور بررسی وضعیت و حصول اطمینان از رعایت الزامات و ضوابط ابلاغی از جمله ثبت انبار در سامانه جامع انبارها انجام می شود.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha