طرح جهش تولید در ۲۳۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای آذربایجان‌غربی اجرا شد

مهاباد - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۹۵ هزار هکتار اراضی دیم‌زار استان برای اجرای طرح جهش تولید در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان ۲۳۵ هزار هکتار محقق شده‌است.

رضا عزتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با بیان اینکه این طرح از سوی دفتر مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در سال زراعی آینده این میزان به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد. 

وی افزود: در این طرح بسته های حمایتی نظیر اعطای تسهیلات خرید ادوات کشاورزی، پرداخت بیمه کشاورزی، دفع آفات، پرداخت بخشی از خسارت وارده برای زمین‌های کشاورزی ارایه می‌شود و آذربایجان‌غربی با رتبه سوم در اجرای این طرح جزو استان های شاخص کشور است.

وی اضافه کرد: در این طرح ماهانه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود و برای خرید ادوات کشاورزی در استان ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای خسارت بخش کشاورزی نیز ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و در صورت زیاد بودن خسارت‌ها، این رقم افزایش می‌یابد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای طرح جهش تولید بر اساس یک برنامه پنج ساله در ۶.۵ میلیون هکتار از دیم‌زارهای کشور هدفگذاری شده، گفت: اجرای این طرح حداقل پنج میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، این طرح طی سال ۱۳۹۹ با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی و با سه هدف تامین امنیت غذایی، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال و ماندگاری روستاییان به مرحله اجرا گذاشته شد.

مقام معظم رهبری وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان مجری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را به عنوان پیشتیبان مطرح کردند.

همچنین در راستای اجرای طرح ۲۰۲۰ با هدف محرومیت‌زدایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری هفت محله در چهار شهر استان انتخاب شده و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان‌غربی به منظور شرکت در جلسه هماهنگی برای تبیین اهداف این طرح به میاندوآب سفر کرده است. 

در میاندوآب محله بلوار شهید باهنر برای اجرای این طرح انتخاب شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha