۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 84721825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز افزایش دامنه نوسان

تهران- ایرنا- شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۲۶ ‌هزار و ۶۵۴ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال و در بیش از ۹۶۶ هزار و ۳۶۱ نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۰۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال و در ۶۴۷ هزار و ۲۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۷۸۲ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار هزار و ۲۲۳ واحد رشد به ۲۴۷ ‌هزار و ۶۶۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۱ هزار و ۲۸۳ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۸ هزار و ۲۳۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۹۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۷۸ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۸۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۲۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۰۱ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۱۹۶ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۷۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۴ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) با ۲۸ واحد و پدیده شیمی قرن (قرن) با ۲۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و گروه بهمن (خبهمن) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۱۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۶۸۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۸ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۱۹ هزار و ۳۳۳ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرآروده‌های غذایی و قندر چهارمحال (قچار)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، کلر پارس (کلر)، زرین معدن آسیا (فرزین) و زغال سنگ پروده طبس (کزغال) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha