۴۰۰ ریال هزینه حمل به‌ازای تحویل هر کیلو گندم پرداخت می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: برای تحویل هر کیلوگرم گندم به سیلوها و مراکز خرید، ۴۰۰ ریال هزینه حمل به گندمکاران پرداخت می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «امید جهان‌نژادیان» با اشاره به اینکه برداشت گندم در مناطق شرقی، جنوب شرق و جنوب خوزستان ادامه دارد، افزود: تاکنون ۴۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان، قیمت هرکیلوگرم گندم با احتساب جایزه تشویقی را ۱۱۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: بهای گندم پس از ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی از خرید تضمینی چهار هزار تن دانه‌ روغنی کلزا  و ارسال این محصول به کارخانجات روغن کشی خبر داد.

جهان‌نژادیان گفت: محصول کلزا  که از مزارع خوزستان برداشت می‌شود پس از بارگیری به کارخانجات روغن‌کشی حمل می شود تا پس از فرآوری و تهیه روغن خوراکی وارد چرخه مصرف داخلی شود.

وی افزود: برداشت دانه‌ روغنی کلزا از ۲۱ فروردین آغاز شده و هر کیلوگرم کلزا به نرخ تضمینی ۱۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای آبی و دیم در این استان، پیش بینی کرد که حدود ۶۵هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha