معاون وزیر نفت:اتصال به خطوط جدید صادرات فرآورده های نفتی در اولویت برنامه هاست

بندرعباس-ایرنا-معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: علاوه بر تثبیت و پایداری ظرفیت تولید بنزین، افزایش مخازن و اتصال به خطوط صادرات فرآورده های نفتی از برنامه های مهمی است که دنبال می شود.

به گزارش ایرنا جلیل سالاری شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: خط دوم ۲۶اینچ تابش در شرق کشور ( انتقال فرآورده نفتی مسیر رفسنجان – مشهد)  و همچنین خط لوله پارس بخشی از این برنامه هاست.

وی همچنین اظهار داشت: برخی پروژه های برون مرزی نیز در برنامه است که مدیریت آنها باید به جوانان کارآزموده در مراکز پالایشگاهی نظیر ستاره خلیج فارس سپرده شود.

سالاری ادامه داد: نگاه وزارت نفت به پالایشگاه های موجود به تثبیت تولید محدود نیست و برنامه های توسعه پالایشگاهی متوقف نشده و این راهبرد نیز با توجه به ظرفیت های موجود با جدیت دنبال می شود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: استمرار تولید برای سال های متوالی به همراه کیفیت بخشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه صادرات و همچنین عمل به تعهدات طبق قانون هوای پاک (ارتقای کیفیت بنزین تولیدی) نیز هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به اقداماتی در حوزه ساماندهی نیروی انسانی وزارت نفت گفت: طی حدود ۶ماه، بیش از  پنج هزار نفر تعیین تکلیف و رسمی شدند و یک مجموعه ۳۵هزارنفری از نیروهای پیمانکاری نیز تعیین تکلیف شدند که کاری بزرگ و کم سابقه بود.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس این مجموعه را از نظر نیروی انسانی جوان ترین پالایشگاه کشور معرفی کرد که تبلور منویات مقام معظم رهبری در اعتماد به جوانان است.

حتی یک مورد حمله سایبری به پالایشگاه ستاره خلیج فارس مؤثر نبوده است

در ادامه این نشست مدیرعامل سابق پالایشگاه ستاره خلیج فارس با طرح این ادعا که روزانه بین ۳۰۰تا ۴۰۰ بار حمله سایبری به این واحد صورت می گرفت، اظهار داشت: این حمله های سایبری در بخش صنعتی و غیرصنعتی است که حتی یک مورد آنها مؤثر نبوده و اثر سوء نداشته است.

محمدعلی دادور اضافه کرد: هنگام ساخت این پالایشگاه ابتدا قرار بود متخصصانی از ایتالیا برای راه‌اندازی سیستم های کنترل به ایران بیایند اما در نهایت به جوان های خود اعتماد کردیم که نتیجه آن رسیدن به چنین توانمندی هایی است.

وی همچنین اظهار داشت: در یکی دیگر از مراحل ساخت پالایشگاه از متخصصان شرکت زیمنس آلمان برای راه‌اندازی کمپرسورها استفاده شد که به طور ناگهانی محل کار را ترک کردند اما باز هم متخصصان جوان ایرانی، فرآیندی را که آلمانی ها قرار بود طی پنج هفته انجام دهند، با پنج روز کار شبانه‌روزی به انجام رساندند.

در این مراسم از خدمات پنج ساله محمدعلی دادور به عنوان مدیرعامل ستاره خلیج فارس قدردانی شد و علیرضا جعفرپور بروجنی به عنوان مدیرعامل جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد؛ دادور با حکم معاون وزیر نفت به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت خوزستان منصوب شده است.

در این مراسم ضمن قدردانی از دادور به عنوان یک نیروی تحول آفرین، «علیرضا جعفرپور بروجنی» به عنوان مدیرعامل جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. دادور با حکم معاون وزیر نفت به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت خوزستان منصوب شده است.

هیچ چیز به اندازه تولید باعث اقتصاد پایدار نمی شود

مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج فارس دراین مراسم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال در شعار سال توجه به تولید را مد نظر قرار دادند،گفت: ایشان فرموده برای اقتصاد کشور هیچ چیز به مانند تولید باعث اقتصاد پایدار نمی شود.

علیرضا جعفرپور بروجنی افزود: در مبحث نیروی انسانی مقام معظم رهبری می فرمایند، نفت و گاز ثروت هستند ولی نیروی انسانی یک ثروت بی انتها است و من از اینکه نیروی انسانی در این پالایشگاه اینگونه پای کار ایستاده اند، لذت می برم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها کار و فعالیت هایی که در اقدام مستقیم با دشمن قرار دارند را جهاد فی سبیل الله اعلام کرده اند، ادامه داد: از جمله اقدام ها که دشمن انجام داد، تحریم های نفتی و اقتصادی بود و فعالیت های انجام شده در این پالایشگاه جهاد فی سبیل الله بوده است.

وی تصریح کرد: بارهای مقام معظم رهبری تأکید کرده اند تنها ایرادات و اشکالات را نگویید و کارهای ارزشمندی که انجام شده است را مردم باید بدانند، با توجه به هجمه های رسانه ای مختلف در سیاه نمایی امور، باید اقدامات برای مردم بازگو شود تا مردم مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت:ما در یک بنگاه اقتصادی بزرگ که محل تولید است قرار داریم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که بر مساله تولید، جلوگیری از خام فروشی، کارهای جهادی و ارزش افزوده فرآورده تاکید دارند، باید تولید را استمرار و افزایش دهیم.

 جعفرپور بروجنی یاد آور شد: در سال های اخیر با توجه به تحریم ها صادرات با مشکلاتی همراه بوده است و فشار بر این پالایشگاه زیاد بوده است، ما باید شرایطی را فراهم کنیم که علاوه بر حفظ تولید این قابلیت تولید را حفظ کنیم

به گفته وی یکی از موضوعاتی که در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته است مساله بیکاری و محرومیت است، که دغدغه استاندار هرمزگان و دکتر مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بوده و این مباحث امکان تبعات خیلی سنگین برای جامعه را در پی دارد.

وی اضافه کرد:پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نقطه بسیار خوبی قرار گرفته است می توان طرح های خوبی را در این پالایشگاه یا در کنار آن احداث کرد که بتواند به جذب نیروهای بیشتر کمک کند و این موضوع را معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مورد بررسی قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان داشت: امکان تنوع بخشی به فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس وجود دارد و طرح های مختلف قابل برنامه ریزی است که به هر حال باید با فکر برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری در آن صورت بگیرد.

جعفرپور بروجنی افزود: دادور مصداق بارز سخنان مقام معظم رهبری هستند که با انجام کار جهادی واقعاً ایستادگی کردند و این پالایشگاه را از خاک به تولید اسمی رساندند و امروز این ابر پالایشگاه را به ظرفیت قابل توجهی از ۳۶۰ هزار بشکه به ۴۵۰ هزار بشکه برسانند و خوشا به سعادتشان که چنین همکاران قدرشناسی دارند. 

وی گفت:همه خانواده های کارکنان صنعت نفت در معرض آسیب هستند که باید در این زمینه با حمایت های هیات مدیره برای ارتقای شرایط نیروی انسانی اقدام های  مثبتی صورت بگیرد که از جمله مبحث نیروی انسانی آموزش ها باید گسترش یابد و افرادی که در راه‌اندازی هستند به طورقطع آموزش های لازم را فرا می گیرند و برای کاهش شیفت های کاری کارکنان برنامه ریزی شده است و اجرای آن با منعات تبع به مدیریت جدید واگذار شده و نیاز به جذب نیروی انسانی در شیفت چهارم برنامه ریزی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha