۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84722370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جابه جایی دام سبک خراسان شمالی پارسال ۲۴ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال ۷۸۷ هزار و ۹۱۶ راس دام سبک با مجوز این اداره کل از استان خارج شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۲۴ درصد افزایش دارد. 

فریدون اوغازیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت افزایش صدور مجوز بهداشتی حمل برای دام زنده افزایش میزان تولید این دام و تقاضا برای انتقال آن است.

کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی  افزود: پارسال هفت هزار و ۸۹۷ راس دام سنگین با دریافت مجوزهای بهداشتی حمل از این اداره کل از استان خارج شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۹ درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۳ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده با مجوزهای بهداشتی حمل از این استان خارج شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۷۰ درصد کاهش دارد، علت این کاهش اعمال محدودیت و ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان برای پاسخ به نیاز به این محصول در داخل است.

اوغازیان افزود: پارسال مجوز بهداشتی حمل برای بیش از ۱۹ هزار و ۶۹۲ تن شیر خام، بیش از ۲۷ هزار و ۶۰۰ کندوی زنبور عسل و ۲۲۷ هزار و ۴۷۱ جلد پوست انواع دام کشتاری استان صادر شد.

کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در این مدت ۲۲۴ هزار و ۶۴۵ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد و بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد با دریافت مجوزهای بهداشتی از این اداره کل به خارج استان صادر شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی در این استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha