جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، امروز سه شنبه، بارش مدام یا پراکنده باران تقریبا همه راه‌های ارتباطی استان را تحت تاثیر قرار داده و لغزنده کرده است.

ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پدیده مه گرفتگی نیز در جاده مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی و همچنین دیگر راه های ارتباطی کلات در ارتفاعات این شهرستان تحت تاثیر مه قرار گرفته و دید افقی رانندگان در مسیرهای یاد شد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تداوم بارشها در خراسان رضوی گفت: هم اینک رفت و آمد خودروها در همه مسیرهای ارتباطی استان به صورت عادی و روان جریان دارد.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد که طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری به طور متناوب بر حجم بارش‌ها افزوده خواهد شد و علاوه بر کاهش محسوس دما، احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی مستعد وقوع سیلاب نیز وجود دارد که در مدت فعالیت این سامانه، وزش باد هم در سطح استان شدید و با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha