۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبر: 84723409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهمیه توزیع تخم نوغان در خراسان رضوی ۱۵ هزار جعبه تعیین شده است

مشهد- ایرنا- مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال سهمیه توزیع تخم نوغان در بین پرورش‌دهندگان کرم ابریشم این استان ۱۵ هزار جعبه تعیین شده است که درصورت تامین به صورت کامل توزیع می‌شود.

محمدمهدی یعقوب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: سال ۹۹ میزان تولید پیله تر در استان ۳۳۵ تن و در سال گذشته بیش از ۴۹۰ تن بوده است که به ترتیب در پی توزیع ۱۰ هزار و ۸۰ و ۱۲ هزار و ۳۰۳ جعبه تخم نوغان محقق شده است.

وی ادامه داد: در صورت توزیع ۱۵ هزار تخم نوغان در سال جاری پیش‌بینی می شود ۶۰۰ تن پیله تر در خراسان رضوی تولید شود.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توزیع تخم نوغان از هفته گذشته در استان آغاز شده و تا کنون ۱۲ هزار جعبه از مرکز توسعه نوغانداری تحویل استان شده و توزیع آن در حال انجام است.

یعقوب زاده افزود: به فراخور سردسیری و گرمسیری شهرستانهای خراسان رضوی توزیع تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تامین برگ درخت توت به عنوان خوراک کرم ابریشم از اهمیت بالایی در پرورش این کرم برخوردار است به همین دلیل توزیع نهال توت هر سال در استان انجام می‌شود و توزیع ۵۰ هزار اصله نهال توت طی سال گذشته امسال به ۶۰ هزار اصله نهال افزایش یافته است.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: نهالهای تولیدی و توزیعی نهال اصلاح شده هستند که با هدف تامین خوراک کرم ابریشم در سالهای آینده توزیع می‌شوند.

در کنار صنعت نوغانداری، ابریشم بافی به عنوان هنر - صنعت منحصر به فرد و بازارپسندی مطرح است و تولید نخ‌های ابریشم زمینه ساز تولید دست‌بافته های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلوفرشهای دستباف ابریشمی می‌شود که سودآورترین بخش در مرحله تولید ابریشم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha