بیش از سه هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان قشم توزیع شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم از توزیع سه هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی توسط این کمیته و خیرین در بین نیازمندان جزیره خبر داد.

رضا تارک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ارزش ریالی این بسته های معیشتی نوزده میلیارد و دویست میلیون ریال است که با حفظ کرامت انسانی در بین نیازمندانی که توسط این نهاد شناسایی شده اند، توزیع شد.

وی افزود: هر یک از بسته های توزیع شده شامل برنج، روغن، حبوبات و ماکارونی و به ارزش ۶ میلیون ریال است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: همچنین تا نیمه ماه مبارک رمضان هزار بسته پروتینی (گوشت گرم ۱.۵ کیلوگرمی) با تعامل ۱۰۰ درصدی با جامعه محلی، خیرین قشمی و مراکز نیکوکاری این جزیره تهیه شد که در مناطق روستایی، محروم و حاشیه این شهرستان توزیع شده است.

تارک ادامه داد: از ابتدا تا نیمه ماه مبارک رمضان پنج آشپزخانه اطعام مهدوی برای توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان با مشارکت مراکز نیکوکاری، موسسه خیریه کوثر، مساجد و کمیته امداد قشم در سطح این شهرستان راه اندازی شد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ۶۰ هزار پرس دیگر نیز در بین آنان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده (از ابتدای ماه مبارک رمضان تا نیمه ضیافت الله) با برپایی سفره های افطاری ساده بیش از هفت هزار بسته افطاری در کل مساجد شهرستان قشم بین نیازمندان و روزه داران توزیع شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم از تلاش تمامی خیرین و نیکوکاران قشمی به ویژه امامان جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار، جامعه محلی، خیرین قشمی و امامان جماعت مساجد و داوطلبان انجام کار خیر در مساجد حضرت علی بن ابیطالب(ع)، حضرت صاحب الزمان(عج)، حضرت امام حسین(ع)، مرکز نیکوکاری خانه امید درگهان و مرکز نیکو کاری احسان سرریگ تقدیر کرد و گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای کمک و همدلی با ایتام و نیازمندان است و اجرا و انجام این امور نیک نیز می تواند به تسریع در این مسیر همدلی تحقق ببخشد.

وی اعلام کرد: کمیته امداد شهرستان قشم حدود چهار هزار خانواده معیشت بگیر با هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را تحت پوشش خدمات حمایتی دارد که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان زنان سرپرست خانوار و سه هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت آن را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.

به گفته تارک، کمیته امداد شهرستان قشم همچنین حمایت از هزار نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۶۰ نفر از فرزندان ایتام و ۴۴۰ نفر از فرزندان محسنین هستند.

وی اظهار داشت: در طرح اکرام ایـتام، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و نظایر آن اقدام می‌ کنند.  

رییس کمیته امداد شهرستان قشم افزود: در طرح اکرام محسنین، این کودکان پدر و مادر دارند اما والدینشان به هر دلیلی توان اداره کردن این آینده‌سازان کشور را ندارند. این کودکان به دلایل مهمی از قبیل زندانی بودن، سالمندی، بیماری‌های سخت، از کار افتادگی و نظایر آن از حضور پدر و مادر محروم هستند که افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند فرزند در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک می کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha