۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 84723476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ مدرسه در لارستان فارس نیازمند مقاوم سازی است

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 84723476
۳۰ مدرسه در لارستان فارس نیازمند مقاوم سازی است

لارستان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش لارستان فارس گفت: ۳۰ مدرسه و فضای آموزشی در سطح این شهرستان نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش ایرنا، مهدی اسماعیلی شامگاه دوشنبه در نشست خبری افزود: در سفری که اسفندماه گذشته بهمراه مسئولان شهرستان با مقامات وزارت آموزش و پرورش و استان فارس انجام شد، سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام آمادگی کرد که برای ساخت تمامی مدارس تخریبی در شهرستان لارستان مشارکت می کند.

۳۰ مدرسه در لارستان فارس نیازمند مقاوم سازی است

وی گفت: بر اساس هماهنگی لازم و اعلام آمادگی کامل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در قالب تفاهم نامه ای و با مشارکت خیرین و این سازمان تمامی مدارس و فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی در این شهرستان بازسازی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: سهم وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس در این راستا ۷۰ و سهم خیرین هم ۳۰ درصد تعیین شده است.

اسماعیلی گفت: خیرین و نیک اندیشان منطقه لارستان بزرگ بیشترین سهم و مشارکت را در امر مدرسه سای و اجرای پروژه های بزرگ داشته اند و بهترین پشتیبان برای دولت در شرایط سخت کمبود منابع مالی و اعتباری بوده اند.

وی اضافه کرد: هم اینک بالای ۲۰ پروژه همچون مدارس تخریبی ، نمازخانه و فضاهای آموزشی و ورزشی از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این شهرستان و با مشارکت خیرین با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان گفت: بنیاد برکت هم برای ساخت چهار مدرسه ابتدایی در سطح شهرستان لارستان اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: سعی شده که ساخت مدارس در سطح شهرستان بر اساس نیازسنجی و پیش بینی تعداد دانش آموزان باشد چون معتقد هستیم در جاهایی که امکان حضور دانش آموزان نیست حتی به صرف آنکه اعتبار و بودجه ای از سوی خیرین برای ساخت مدرسه ای هم تخصیص می یابد اما ضرورت امکان سنجی و طرح توجیهی در ساخت این فضا باید رعایت شود.

اسماعیلی تصریح کرد: هم اینک در بخش صحرای باغ لارستان با وجود ساخت فضای آموزشی اما هم اینک این ساختمان خالی از حضور داشن آموز و بدون استفاده است.

وی با توجه به ضرورت حضوری بودن دانش آموزان و تاکید دولت و وزارت آموزش آموزش و پرورش بر این مهم نیز گفت: در شهرستان لارستان و بر اساس بررسی ها هم اینک بالای ۹۸ درصد مدارس و کلاس هیا درس به صورت حضوری هستند.

وی یادآور شد: زمان حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان لارستان تا دهم اردیبهشت سال جاری اعلام شده و بر اساس سیاست راهبردی وزارت آموزش وپرورش برای این مقطع امتحان نداریم و نمرات هم به صورت کیفی و توصیفی است.

اسماعیلی تصریح کرد: امتحانات سایر مقاطع و متوسه اول و دوم در شهرستان هم به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش لارستان تصریح کرد: هم اینک ۲۲هزار و ۶ نفر در مقاطع مختلف و در قالب بیش از ۲۶۰ فضای آموزشی و یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس به صورت حضوری در شهرستان لارستان  مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی به ترتیب در پایه اول ۲ هزار و ۳۹۰، دوم ۲ هزارو ۲۶۲، سوم ۲هزار و ۳۰۶، چهارم ۲هزارو ۲۹۸، پنجم ۲هزار و ۲۴۹ و ششم نیز ۲هزار و ۱۳۴ نفر مشغول تحصیل هستند.

اسماعیلی تعداد دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم را نیز به ترتیب یک هزار و ۷۴۷ نفر، یک هزار و ۶۷۳، یک هزار و ۴۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: امسال همچنین ۶۶۶ نفر در پایه دهم، یک هزار و ۳۶۳ نفر در پایه یازدهم و یک هزار و ۲۶۷ دانش آموز پایه دوازدهمی آماده ورود به کلاس های درس درسال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ این شهرستان خواهند بود.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته و در اوج بیماری کووید ۱۹ معلمان در سطح مدارس لارستان به صورت خودجوش به تولید محتوا پرداختند و با ارایه در شبکه های اجتماعی، آموزش دانش آموزان را در فضای حقیقی و مجازی ادامه دادند.

شهرستان لارستان با دارابودن هفت شهر و۱۷۰ روستای دارای سکنه و با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha