۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 84723648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۷ پرونده تعزیزاتی ویژه ماه مبارک‌رمضان در خراسان رضوی تشکیل شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۲۷ پرونده تخلف از اصناف در قالب طرح نظارتی ضیافت، ویژه ماه مبارک رمضان در این اداره کل تشکیل شده است.

سید مرتضی مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نظارتی ضیافت با هدف نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، شکر،خرما، زولبیا و بامیه همزمان با ماه مبارک رمضان  از ۱۴ فروردین ماه در خراسان رضوی آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ۱۱۵  گروه گشت نظارتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر بازار نظارت داشته و با متخلفان برخورد می‌کنند که تا ۲۸ فروردین ماه، ۲۵۵ بازرسی در استان توسط این گشت‌ها  انجام شده‌ است.

مدنی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها برای ۱۳۴ واحد تخلف ثبت شد و ۱۹ واحد نیز تذکر گرفتند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۲۲۷ پرونده برای اصناف متخلف استان تشکیل و در این نهاد رسیدگی شده است که ارزش ریالی محکومیت آنها سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۳۵ ریال است.

مدنی تاکید کرد: سایر پرونده‌های تخلف نیز به سرعت رسیدگی خواهد شد.

اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان با جمعیت۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر، اداره مستقل دارد.
در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه‌های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha