اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر کنگاور هرچه زودتر باید راه‌اندازی شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر کنگاور از سال۹۷ تاکنون میلیاردها تومان هزینه شده است، گفت: در کوتاه‌ترین زمان این پروژه که تکمیل چرخه بازپروری معتادان متجاهر یعنی توانمندسازی و حرفه آموزی آنان است باید به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « بهمن امیر مقدم» روز سه‌شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در سرسرای شهید قاسم سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ تکمیل اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر کنگاور را ظرفیت بسیار خوب برای بازگرداندن افراد مبتلا به اعتیاد به جامعه دانست و افزود: بسیاری از معتادان پس از ترک اعتیاد در مراکز ماده ۱۶ به این علت دوباره گرفتار اعتیاد می شوند که کاری بلد نیستند و بیکارند بنابراین کسی به آنها کار نمی دهد؛ اگر خودشان توانمند و مهار شوند می توانند در بازار برای خود کاری دست و پا کنند و دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی همه دستگاه های اجرایی ذی ربط به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سازمان فنی حرفه ای را ملکف کرد برای تجهیز کارگاه، تکمیل زیرساخت ها، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعریف رسته های شغلی برنامه ریزی و در کوتاه ترین زمان اجرایی کنند، زیرا این کار جدا از وظیفه سازمانی یک کار باقیات و صالحاتی برای همه است حتی اگر یک نفر نجات بیابد.

جلسات باید خروجی داشته باشد

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصوبات جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان که تکلیف هر دستگاه را به روشنی در آن مشخص کرده باید اجرایی شود و دستگاه ها در جلسات باید گزارش عملکرد بدهند گفت: ما جلسه برای رفع تکلیف برگزار نمی کنیم، بلکه باید برای مردم کار کنیم و کارها را پیش ببریم.

امیری مقدم در ادامه خواستار شناسایی و مصادره اموال دستگیر شدگان باندها و توزیع کنندگان مواد مخدر استان با هم افزایی تمام دستگاه ها به ویژه دادگستری شد و افزود: باید کسانی که فرزندان ما را با اعتیاد به خاک سیاه نشانده اند، خودشان را به خاک سیاه بنشانیم.

وی در ادامه از دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خواست سیاست های ابلاغی مقابله با مواد مخدر کشور را براساس مشکلات و مسائل بومی استان اولویت بندی و به دستگاه های ذی ربط برای مقابله با اقدام ارجاع دهد تا هر دستگاه در راستای مبارزه با مواد مخدر استان وظیفه خود را به خوبی بداند و براساس آن عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به طرح مستمر پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر نیروی انتظامی از این ارگان خواست در استان به صورت منطقه ای به بحث پاکسازی محلات آلوده به اعتیاد مبادرت کنند تا بساط مواد فروشان در حوزه بسیار گسترده تری جمع آوری شود.

امیری مقدم همچنین خواستار، پلمب و مصادره اماکن توزیع مواد مخدر در محلات شد و تاکید کرد: این اماکن باید مصادره و در اختیار دستگاه های اجرایی مانند بهزیستی برای توانمندسازی افراد قرار گیرد.

بخشداران و دهیارانی که در شناسایی مزراع کشت گیاهان مخدر کوتاهی کنند بر کنار می شوند

وی در ادامه از همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا استان خواست شناسایی و امحاء مزارع کشت خشخاش و گیاهان مخدر را به شدت تمام پیگیری کنند و اگر خدای نکرده بخشدار یا دهیارانی در معرفی و شناسایی این نوع کشت سهل انگاری و کوتاهی کنند، برکنار می شوند.

امیری مقدم همچنین از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه بیشتر کشت های مواد مخدر در مراتع و جنگل ها دور افتاده منابع طبیعی اتفاق می افتد خواست، بر منابع طبیعی زیر نظر خود مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشد و اگر در مراتع کشت مواد مخدر اتفاق افتاد با هم افزایی نیروی انتظامی به امحاء آن بپردازند.  

در بحث مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و فرهنگ سازی باید اهمیت ویژه داده شود 

امیری مقدم در بخش پایانی صحبت های خود گفت: آفت خانمان سوز اعتیاد برای خانوادها مشکلات و تبعات وحشتناکی دارد و در این راستا نیز اقدام های بسیار زیادی در راه مقابله با مواد مخدر در سطح کشور انجام گرفته اما هیچ اقدامی موثرتر از فرهنگ سازی و پیشگیری نیست که باید در صدر برنامه مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه در شهر کرمانشاه در کنار خیابان ها شاهد افراد معتاد متجاهر زیادی هستیم از همه دستگاه های اجرایی خواست در راستای پیشگیری و فرهنگ سازی از تبعات اعتیاد، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدامات ضروری و عاجل کنند، زیرا بسیار از نوجوانان و جوانان در خطر این بلای خانمان سوز هستند حتی در مراکز آموزشی مانند محیط خوابگاه دانشگاه برای بیدار ماندن در شب امتحان مواد مصرف می کنند.

امیری مقدم در ادامه از اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای پیشگیری از ابتلای جوانان و نوجوانان به مواد مخدر خواست ورزش را در محلات و با کمک آموزش و پرورش در مدارس رونق دهند تا نوجوانان به جای اینکه دور هم جمع شوند سیگار بکشند، ورزش کنند.

 براساس گزارش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون؛ در مجموع چهار تن و ۶۶ هزار و ۹۹۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

همچنین ۲۵ قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر، ۳۰۵ خُرده فروش و توزیع کننده، ۲۲۷ معتاد دستگیر  و در این راستا  ۲ باند حرفه ای مواد مخدر متلاشی و ۱۴ مکان توزیع مواد مخدر در استان پلمب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha