۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
کد خبر: 84724200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

لندن – ایرنا – صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، یورش وحشیانه ارتش اشغال‌گر قدس علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش سه شنبه ایرنا، تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی، خواستار اعمال فشار دولت انگلیس برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شدند. آن‌ها با حمل شعارنوشته‌هایی خواستار آزادی زندانیان فلسطینی شدند که در جریان حوادث اخیر اسیر شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست از روز جمعه حملات و تعرض های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده اند که در اثر این یورش ها ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

با این حال دولت انگلیس تاکنون به اقدامات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها واکنش نشان نداده است.

«ناصر محمد» یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی گفت: ما اینجا جمع شده ایم تا اعتراض خود را علیه خشونت‌های اسرائیل در ماه مبارک رمضان اعلام کنیم. فلسطینی‌ها در چندین دهه اخیر مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند و ادامه این وضعیت عادلانه نیست. من آمده‌ام تا سهم خود را در مسیر آزادی فلسطین ایفا کنم.

«حسیبا احمد» نیز عنوان کرد: حضور در این تجمع از آن جهت حائز اهمیت است که بتوانیم مراتب اعتراض خود را به همدستی و حمایت دولت از رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل اعلام کنیم.

معترضان در جریان این حرکت اعتراضی شعار می‌دادند: «اسرائیل یک رژیم آپارتاید است» و «یه اشغال فلسطین پایان دهید»  بر اساس برنامه اعلام شده، روز جمعه نیز تجمع اعتراضی دیگری قرار است، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، در اعتراض به حوادث مسجدالاصی برگزار شود.

این درحالیست که تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست صبح امروز (سه شنبه) در تازه‌ترین تنش و درگیری خود در قدس اشغالی، به مسجد الاقصی یورش بردند.

خبرگزاری وفا گزارش داد که نظامیان صهیونیست به دنبال فراخوان گروه‌های افراطی موسوم به «معبد» به مناسبت عید فصح یهودیان و برای تأمین امنیت شهرک نشینان صهیونیست، به مسجد الاقصی یورش بردند.

بنا به این گزارش، هدف از حضور گسترده نظامیان صهیونیست، تلاش برای بیرون کردن نمازگزاران از صحن مسجدالاقصی در راستای فراهم کردن اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان است. صهیونیست‌ها به مناسبت عید فصح که از روز جمعه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، خواستار یورش گسترده به حرم قدسی مسجدالاقصی شدند.

کشورهای غربی تاکنون یا به این تحولات واکنشی نداده یا با صدور بیانیه‌های بی‌رمق خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha