۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84724285
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستگاه پیشرفته آبگیری کشمش در کاشمر ساخته شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84724285
 دستگاه پیشرفته آبگیری کشمش در کاشمر ساخته شد

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: دستگاه آبگیری کشمش به روش چرخشی و پیشرفته توسط دانش‌آموخته رشته مکانیک در کاشمر طراحی و ساخته شد.

مجید عاقل روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: این ثبت اختراع در راستای کار تحقیقاتی تیم نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به سرپرستی "رضا پاکدل مغانی" دانش‌آموخته رشته مکانیک مورد استفاده در فرآیند فرآوری محصول کشمش است.

وی با بیان اینکه استارت ایده آبگیری کشمش در آذر ماه ۱۳۹۷ شکل گرفت، بیان کرد: دستگاه متشکل از قطعات مکانیکی و الکترونیکی با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم است که در این فرآیند کشمش بعد از آب‌گیری، گرم وسرد می‌شود و بدین طریق فرآیند آبگیری با کیفیت بسیار بهتری نسبت به آبگیرهای موجود انجام می‌شود.

وی در خصوص مزایای این دستگاه افزود: با استفاده از دستگاه طراحی شده زمان ماندن کشمش در گرم خانه به شدت کاهش می‌یابد، همچنین دستگاه دارای قابلیت تخلیه بار به صورت اتوماتیک است و امکان تنظیم پارامترهای دستگاه از طریق صفحه مانیتور لمسی وجود دارد و مصرف انرژی را به میزان حداقل ۶۰ درصد کاهش  می‌دهد.

عاقل با اشاره به نامگذاری امسال به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اگر بخواهیم دانشگاه جهت تحقق شعار سال گام بردارد، در گام اول باید زیست بوم نوآوری و فناوری و رشد و دانش‌بنیان بودن را برای واحدهای دانشگاهی تعریف کرد و برای سرعت‌بخشی به این امر نیز هم‌افزایی دستگاههای متولی و اجرایی، امری اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است، این دومین ثبت اختراع مرکز آموزش عالی کاشمر است که با انجام فعالیتهای تحقیقی هسته‌های نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز که زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر است صورت گرفته و پیش از این نیز در سال ۹۸ دستگاه پوست‌گیر سایشی کینوا توسط هسته نوآور دیگری در این مرکز اختراع شد.

مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز  به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرد و در حال حاضر ۱۲ هسته نوآور در این مرکز مستقر هستند.
کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha