بهره گیری ازظرفیت اصیل ایرانی اسلامی برای ارتقا پیشرفت اجتماعی جامعه ضروری است

اهواز- ایرنا - دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دردوره پسا کرونا، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت درعرصه فرهنگ اجتماعی ضرورت بهره گیری ازظرفیت های اصیل ایرانی و اسلامی برای ارتقا پیشرفت اجتماعی جامعه است.

به گزارش ایرنا، سید مجید امامی در نشست خبری سه شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری رویداد ورزشی جام جهانی فوتبال۲۰۲۲ درکشور قطر و نزدیکی مکان برگزاری آن به کشور ، بیان کرد: اعزام بالای گردشگر به این کشور و حضور تماشاچی و گردشگر خارجی فرصت مناسبی برای مقاصد گردشگری ایران و جزیره هایی مانند کیش و قشم است که می تواند جذابیت های فرهنگی و تفریحی این مکان ها را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی اقتصادی و گردشگری و ستادی این رویداد ورزشی زیر نظر معاون اول رییس جمهور انجام می شود ولی برنامه ریزی جامع فرهنگی، هنری و هویتی واجتماعی آن مربوط به وزارت ارشاد است که فرصتی است برای مردم ایران که از این رویداد ورزشی برای نشاط اجتماعی استفاده کنند لذا لازم است که در کشور قطر و مقاصد گردشگری ایران یک بسته زیبا از فرهنگ و هنر و هویت ایرانی به نمایش گذاشته شود.

امامی با اشاره به این که در شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ستادی جهت برگزاری جام جهانی فوتبال تشکیل شده که وزارت ورزش، معاونت مطبوعاتی وزارتخانه و موسسه های هنری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما درآن فعالیت می کنند گفت: این ظرفیت می طلبد تا ستادی نیز در استان های فوتبال خیز مانند استان خوزستان فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به بخش فراخوان لباس طرفداری تیم ملی ایران در بازیهای جام جهانی فوتبال۲۰۲۰ اعلام کرد: دبیرخانه طراحی لباس طرفداری از تیم ملی دراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان مشخص شده که بسیاری از مردم می توانند این لباس را در زمان بازیهای جام جهانی برتن کنند.

 دبیرشورای فرهنگ عمومی و رییس کارگروه ساماندهی مد ولباس با بیان اینکه درهمین راستا بسیاری ازمقولات مربوط به فوتبال جام جهانی را می شود در استان خوزستان پیگیری کرد افزود: فراخوان شعر و ترانه ، فراخوان پوستر طرح اولیه برای تمبرجام جهانی  ۲۰۲۲ و برنامه ریزی و نتیجه کارعلمی باعث نشاط اجتماعی مردم در بازه زمانی این رویداد فراگیر می شود.

وی ادامه داد: این رویداد بزرگ یک بهانه است برای ارتقا نشاط اجتماعی و فرصتی است که پس از طی دوسال از دوره کرونا که تجمعات مربوط به برنامه های نشاط آفرین فرهنگی محدود شده بود دریک بسترمناسب به ارتقا هویت و فرهنگ ملی و با تحکیم هویت ملی ایران بتوانیم حسن استفاده را از این رویداد داشته باشیم .

امامی با بیان این که در بحث هویت ملی یک دکترین شفاف داریم افزود: هویت ملی ما مشتمل بر بعد اسلامی و ایرانی و انقلابی است که مکمل هم هستند؛ هیچ کدام را جدای ازهم نمی توان گذاشت و تمام اقوام و گویش ها در ایران ازاین این نظر زیریک چتر قرارمی گیرند.

به گزارش ایرنا در این نشست در مورد موضوعاتی همچون گارگاه تولید لباس اقوام ، نقشه مهندسی خوزستان، نمایشگاه اسباب بازیهای خلاق در استان، گفتمان نشاط اجتماعی ، کارگروه های تخصصی مد و لباس پرسش و پاسخ هایی از طرف رسانه های خوزستان با رییس کارگروه ساماندهی مد ولباس کشورصورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha