۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۸
کد خبرنگار: 1318
کد خبر: 84724540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر رژیم صهیونیستی به وزارت امور خارجه امارات احضار شد
امیر حایک سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی

تهران - ایرنا - دولت امارات در اعتراض به تجاوزات اشغالگران صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی را احضار کرد.

به گزارش سه شنبه شب مرکز اطلاع رسانی فلسطین،وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که "ریم الهاشمی" وزیر مشاور در امور همکاری‌های بین‌المللی "امیر حایک" سفیر رژیم صهیونیستی را احضار و اعتراض شدید کشورش نسبت به تجاوزات علیه قدس و مسجد الاقصی را به او ابلاغ کرده است.

الهاشمی خواستار توقف فوری حملات علیه مسجد الاقصی و تامین امنیت نمازگزاران فلسطینی و توقف هرگونه اقدامی شد که موجب هتک حرمت مقدسات اسلامی شود.

از زمان امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، این اولین اقدام در نوع خود از سوی امارات است.

پیشتر عربستان سعودی ، کویت و قطر هم حملات روز جمعه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی را محکوم کرده بودند.

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه ای که در حساب کاربری رسمی خود در توییتر منتشر کرد، حملات روز جمعه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را تشدید خطرناک و نقض آشکار تمامی کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی و نشانه دامن زدن به افراط ‌گرایی و خشونت و تضعیف ثبات منطقه دانست.

کویت در بیانیه خود از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت خواست تا "مسئولیت خود در زمینه حفاظت از مردم برادر فلسطین و اماکن مقدس آنها و مهار حملات نیروهای اشغالگر اسرائیل به عهده بگیرد".

در همین رابطه، "مرزوق الغانم"، رئیس مجلس ملی کویت نیز گفت: آنچه در مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد گواهی آشکار بر بی اعتباری  همه بیانیه‌ها و مباحث سیاسی ۳۰ سال گذشته در این حوزه است، همه اینها صلح دروغین  و ادعاهایی بی پشتوانه از همزیستی غیرواقعی در سایه به اصطلاح نظم نوین بین المللی است.

 وزارت امور خارجه عربستان نیز طی بیانیه ای حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی، بستن دروازه‌های آن و حمله به نمازگزاران در داخل مسجد و صحن‌های بیرونی آن را محکوم کرد.

در این بیانیه، همچنین تشدید تنش‌ها در مسجد الاقصی، هتک حرمت آشکار ساحت مقدس مسجدالاقصی و جایگاه آن در جهان اسلام، نقض همه قطعنامه‌ها و میثاق‌های بین‌المللی مربوطه عنوان شده است

عربستان از جامعه بین المللی درخواست نموده تا "نقش خود را در قبال محکوم کردن نیروهای اشغالگر اسرائیل و لزوم تقبل مسئولیت تداوم جنایات و تجاوزات این رژیم علیه مردم بی دفاع فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آنها  و از بین بردن فرصت دستیابی به صلح در خاورمیانه ایفا کند".

دولت قطر حملات سیستماتیک صهیونیست‌ها به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و شهر بیت المقدس را به شدت محکوم کرد.

 وزارت امور خارجه قطر هم در بیانیه ای در واکنش به دور جدید تجاوزگری و حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی بیت المقدس اعلام کرد: دولت قطر حملات وحشیانه مستمر نیروهای اشغالگر و شبه نظامیان شهرک نشین علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به ویژه در اردوگاه آوارگان جنین و شهرهای اریحا، بیت لحم، بیت المقدس و مناطق اطراف در ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم می کند.

سرکوب شدید فلسطینیان از ابتدای ماه مبارک رمضان به شکل سازمان یافته در حال انجام است. مقامات رژیم صهیونیستی روزسه شنبه یورش تازه ای را با گسیل صدها نیروی جدید به مسجد الاقصی آغاز کردند که به اعتقاد ناظران سطح تنش ها را در منطقه به شدت افزایش می دهد.

این احتمال خیلی بالاست که صهیونیستها در بحبوحه جنگ اوکراین که جهان را به خود سرگرم کرده است، نقشه جدیدی را طراحی کرده باشند، بطوری که بامداد روز سه شنبه هم مناطقی در خان یونس در نوار غزه را با جنگنده های خود هدف قرار دادند.

به نظر می رسد، صهیونیستها با بازتولید خشونت ها در داخل اراضی اشغالی تلاش دارند، نیروهای مقاومت فلسطینی را هرچه بیشتر تحریک کنند و  با نزدیک شدن به روز جهانی قدس این تحرکات هر روز بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha