۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84725757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان میراث فرهنگی مهاباد پرداخت شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: سال گذشته ۱۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۱۹ پرونده به فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پرداخت شد.

ناصر صدفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان تسهیلات در حوزه گردشگری ۱۱۰ میلیارد ریال به ۲ هتل فعال این شهرستان اختصاص یافت که در راستای توسعه و ارتقای پذیرش مسافر هزینه شده است.  

وی ادامه داد: در بخش گردشگری نیز سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به ۱۷ نفر از فعالان صنایع دستی و هنرمندان این بخش پرداخت شده که بسته به درخواست متقاضیان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار کرد: بخش عمده این تسهیلات به فعالان حوزه گلیم بافی، چرم دوزی، سفالگری و هنرمندان بخش صنایع چوبی که واجد شرایط دریافت وام صنایع دستی بودند، پرداخت شده است.

صدفی یادآور شد: ایجاد زنجیره کامل از تامین مواد اولیه تا تولید و فروش در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان واجد شرایط است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر بر نحوه فعالیت هنرمندان صنایع دستی انجام می‌شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت این تسهیلات ضمن در دست داشتن مدارک لازم می‌توانند به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان مراجعه کنند.

مهاباد یکی از قطب‌های مهم رشته‌های مختلف صنایع دستی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha