۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84725780
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آیین احیای شب‌های قدر در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مراسم احیای شب های قدر با رعایت شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هزار و ۵۰۰ نقطه از مساجد، بقاع متبرکه و روستاهای استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «محمدهادی نظیری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه برنامه شب‌های قدر طبق دستورالعمل‌هایی که از ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کرونا اعلام شده است برگزار خواهد شد، افزود: هیچ محدودیتی برای برگزاری برنامه‌ها شب‌های قدر در فضاهای باز از نظر ظرفیت پذیرش و ساعات برگزاری وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه همه شهرستان‌ها با توجه به رنگ‌بندی کرونایی ممنوعیتی برای برگزاری برنامه ندارند، تصریح کرد: تفاوت برگزاری در فضاهای باز و سربسته است که اگر مراسم در فضای سربسته باشد باید تهویه مناسب طبق نظر کارشناسان بهداشت بوده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به طور حتم مدنظر باشد.

حجت الاسلام نظیری ادامه داد: در شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی مراسم احیای شب های قدر در مکان سربسته با ظرفیت ۳۰ درصد و در وضعیت نارنجی ظرفیت ۵۰ درصد و در صورت رنگ‌بندی زرد مراسم احیا با ظرفیت ۷۰ درصد انجام می شود.

به گفته وی مدت‌زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضاهای بسته یک ساعت و نیم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کل شهرستان‌ها و در همه مناطق شهری و روستایی که امکان برگزاری برنامه وجود دارد اما روحانی مستقر نیست برای برگزاری برنامه شب‌های قدر با کانون مداحان و اتحادیه تشکل‌های قرآنی هماهنگی های لازم انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: بیش از ۳۰۰ نقطه در فضای باز و بسته در شهرستان همدان مراسم شب‌های قدر با حضور مبلغان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نظیری گفت: در تپه مصلی شهر همدان و همچنین در بقاع متبرکه امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده حسین(ع)، امامزاده یحیی(ع)، مسجد دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی، حوزه علمیه مختص بانوان، حسینیه ملا جلیل ویژه دانش‌آموزان، حسینیه امام خمینی (ره)، مسجد جامع، مسجد سیدالشهدا و امام حسین(ع)، مسجد قمر بنی‌هاشم، مسجد مدرس، مسجد جورقان، مصلی قهاوند و مریانج این مراسم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha