۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84725838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی ۱۸ هزار واحد مسکونی کم دارد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبر: 84725838
خراسان شمالی ۱۸ هزار واحد مسکونی کم دارد

بجنورد-ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این استان کمبود وجود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج،شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.

علی فخرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین هم اینک ۲۱ درصد مردم این خطه اجاره نشین هستند و در مجموع ۲۶ درصد نیز در مسکن های ناپایدار سکونت دارند که باید تخریب و بازسازی شوند.

وی بر ضرورت تولید مسکن در این استان تاکید کرد و افزود: تا افق ۱۴۰۵ باید در این استان سالانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهری ساخته و تحویل شود تا در زمینه مسکن به تعادل برسیم.

فخرانی با بیان اینکه در طرح نهضت مسکن ملی تلاش می شود تا بخشی از عقب ماندگی در ساخت و ساز مسکن جبران شود اظهار داشت: طبق این طرح باید هر سال ۱۲ هزار واحد مسکونی تا ۱۴۰۵ تولید و به شهروندان واگذار شود تا گامی در راستای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه برداشته شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی گفت: در مرحله اول این نهضت تامین زمین بحث جدی است که خوشبختانه در استان ذخیره اراضی ملی در شرایط مطلوب وجود دارد.

وی گفت: در این راستا ۳۱۸ هکتار اراضی ملی برای ساخت مسکن تخصیص داده شد که بعضا واگذاری نیز انجام شده است که از مجموع این میزان ۲۶۵ هکتار نیز در مرحله توافق است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی افزود: ساخت پنج هزار و ۷۱۰ واحد نیز هم اینک شروع شده است.

وی اظهار داشت: در طرح نهضت مسکن ملی ۱۷ هزار خانوار واجد شرایط ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ خانوار مبلغ ۴۰ میلیون تومان  به عنوان آورده را نیز واریز کردند که متقاضیان موثر هستند.

فخرانی گفت: از مجموع این تعداد عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز انجام شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha