۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84726009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 فرماندار: وضعیت ترافیک شهری و جاده‌های گنبدکاووس مناسب نیست
نمایی از ترافیک شهر گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با نامناسب دانستن وضعیت ترافیک شهری و جاده‌های روستایی و برون شهری شهرستان مرزی گفت: حاصل این وضعیت، بالا بودن شمار تصادفات و سوانح رانندگی در منطقه است که باید برای بهبود زیرساخت‌های آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای ترافیک گنبدکاووس در سالجاری افزود: دستگاه‌های متولی حوزه ترافیک شهری و جاده‌های روستایی و برون شهری از جمله شهرداری، بخشداری، راهنمایی و رانندگی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه باید با همفکری و همراهی یکدیگر نسبت به بهبود وضعیت نامناسب موجود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: بیشترین آسیب اعم از خسارت مالی و جانی، از نامناسب بودن وضعیت ترافیک شهری و جاده‌های روستایی و برون شهری به مردم وارد می‌شود و مدیران ادارات و نهادهای متولی در این حوزه مسوول هستند.

دهرویه ادامه داد: در جلسات شورای ترافیک، اعضای شورا  درصورت بیان مسائل و مشکلات باید راهکار کارشناسی متناسب با قوانین و دستورالعمل‌های موجود نیز ارائه کنند تا در همین جلسه تصمیم گیری و تصویب شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر و ماهانه جلسات شورای ترافیک شهرستان گفت: برگزاری این جلسات به سبب بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی و جاده‌ها که بهره‌بردار آن مردم هستند، بسیار مهم و حضور روسای ادارات و نهادهای عضو در آن ضروری است.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و اختصاص خودروهایی برای مناطق کمترتوسعه یافته و محروم شهری گنبدکاووس و روستاهای این شهرستان تاکید کرد و افزود: استفاده از ناوگان عمومی با کرایه مصوب حق مردم ساکن در این مناطق است. 

در این جلسه، همچنین برخی اعضا، جانشین پلس راهنمایی و رانندگی و فرماندهان پلیس راه مرتبط با حوزه استحفاظی گنبدکاووس به بیان نقطه نظرات و ارائه گزارش از وضعیت ترافیک شهری، جاده‌ها و بروز سوانح رانندگی در آن پرداختند.

برنامه ریزی برای ایجاد بازار موقت (فصلی) در زمان برداشت هندوانه و خربزه، ساماندهی مسافرکش‌های شخصی برون شهری، پیش بینی پارکینک در نقاط پرترافیک شهری، نصب سرعت‌کاه و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌های روستایی و برون شهری، پیگیری گنجاندن استعلام از شهرداری در سامانه الکترونیکی صدور پروانه کسب، پیگیری ایجاد توقفگاه طبقاتی توسط مالکان یک مجتمع تجاری در گنبدکاووس، ایجاد حفاظ در ۲ عرصه متعلق به جهادکشاورزی به منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها در آن و اجرای حرکات خطرناک توسط راکبان، مجهز کردن یک خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی به دوربین سیار ثبت تخلفات رانندگی درون شهری، تسریع در تجهیز دوربین‌های ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی و استفاده از آنها و فراهم کردن شرایط استفاده از ۲ دور برگردان استاندارد جاده گنبد - مینودشت از مهمترین مصوبات جلسه شورای ترافیک این شهرستان بود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha